awesome days

...tänkte skriva nåt coolt på malaysiska som vi lärde oss igår men det minns jag fan inte. haha. Hej iallafall!
Ligger nu i sängen på vårt hostel, same old. Har snart varit i Penang en vecka, eller iaf 5 dagar, har gått sjukt snabbt. Är så trött som det går efter 2-3 timmars sömn per natt de senaste dygnen. så ursäkta ev. felstavningar och kortfatthet.
Igår iaf vaknade vi tidigt, trött efter att jag suttit här hela natten. Låg på stranden hela dagen, med högtalare och vackert väder, perfekt. Tyvärr är vattnet vid just den här stranden lite skitigt för tillfället, det spolas upp massa grejer på stranden, så det blev inte så mycket bad. Men skön sol :) sen började regnet lite tidigare än vanligt så vi planerade lite utflykter här hemma och sen gick vi och käkade. Hittade en genväg till alla matställen, en muslimsk gata med moskéer och böneutrop halva kvällen. Efter middagen (som för en gångs skull mättade) drog vi oss tillbaka, fixade oss och mötte upp våra malaysiska vänner. Anledningen till att jag alltid skriver så är att jag inte minns deras namn. haha, bara Joel och Zen, dom vi hängt med mest. Men det är alltid nya människor med så vi lär oss aldrig. Vi stack iaf till en pub. Såklart förväntade vi oss typ en liten bar men kom till den vackraste puben jag någonsin sett! (Vi hänger verkligen med rätt gäng ;) ). Stort, vackra neonfärger, glasväggar, växter. Utomhus en stor pool, vatten rinnande och man sitter mitt i poolen med fötterna i vattnet på mjuka "solstolar" typ. Awesooome! Där satt vi iaf ett gäng, beställde in några bucket och lärde känna varandra och mer om malaysia. Körde lite korttrick för en av dom var GRYM! (men dom kom inte på mitt trick heller!) Snackade skit och i slutet spelade poker. Inte jag dock, vågade inte förlora dyrbara respengar, haha. Men för Linda gick det bra. Pratade med min första shemale, tyckte jag var coolt, såg inte nånstans att det var en kille. Grymt trevligt var det och sen stack jag, Linda, Joel och Zen hit igen. Något full, skypade meddans Linda försvann nånstans. Efter typ tre timmar kom zen tillbaka och tog några cigg med mig och hans vän, undrade vart linda & co tagit vägen. Gick iaf och la mig runt halv sex, och vaknade lyckligtvis upp bredvid linda. :D
Idag var vi sjukt trötta (lite sömn, hangover och varma) men skyndade oss upp för vi hade bokat en rundtur på Penang för att se på lite turistattraktioner. Vår taxichaufför hämtade upp oss och vi började vår resa mot vår första anhalt, Spicy Garden. Visste typ inget om ställena. Men Det var grymt! Gick in på en stig i en slags djungel där vi fick se hur det växte alla möjliga kryddor, träd och växter. Sjukt vackert och spännande. (dock varmt och vi var ju så jävla trötta) Så vi belönade oss med en god fruktdrink efteråt. Var iaf underbart, trots nervositet för alla myggor.
Stop 2, Batik Factory. Fick se hur dom tryckte och handmålade olika tyger till kläder väskor och allt möjligt. Hur fina och detaljerade som helst, ville gärna köpa något men det var såklart rätt dyrt.
Stop  3, Butterfly farm. Gick in på ett ställe med jättefin natur med alla världens vackra fjärilar, insekter, fiskar och lite alla möjliga djur. Bilderna jag laddar upp nu är från min kamera och den tog inte så bra bilder på allt som rörde sig men lägger upp de vi tagit med systemkameran senare. Var jättecoolt att se alla djur iallafall, även om jag knappt vågar kolla igenom min mapp på dator eftersom jag tvingade mig själv att ta kort på en fucking spindel. Som bevis på att jag är modig liksom. Men nu kan jag inte se igenom bilderna istället...haha jaja
Blev bakiskäk på donken, hur sega och övertrötta som helst, allt var kul där. Minns inte riktigt vad.
Sedan vidare på vår långa spännande utflykt, stop 4. Kek lok si temple. Det största buddistiska templet i Malaysia. Jävligt mäktigt. Sjuuuuuuuuukt stort, vi gick inte igenom hela,eller i närheten av halva ens. Men det var hur fint som helst. Nästan så man gick och blev buddist. Nä men det är ju den enda något vettiga religionen enligt mig.
Stop 5, Snake temple. Fick se alla möjliga ormar och på hela området som vi var på hade dom ormar lösa. Fick även hålla i några krabater, så himla söta tycker jag faktiskt! Ganska coolt ställe.
Sista stoppet, Botanic Garden. En stor vacker park med växter, träd, kaktusar och massvis med apor! Så himla söta. Åkte först ett litet tåg genom parken, sen gick vi själva och fotade lite. Gick och skulle fota min första apa, men när jag gick lite nära visade den tänderna och försökte hoppa på mig. Haha, dom försöker ju sno allt man har i händerna. Så var lite mindre närgången resten av gångerna. Men dom var fortfarande himla söta!!
Efter den långa 8h-turen åkte vi hem, tog en powernap, gick och käkade en snabbig och nu ligger vi helt döda i sängen. Har gjort och upplevt så mkt coola grejer på en dag så man är något slut. Tog några hundra bilder men väljer ut några stycken att visa nu :)  Resten tar jag en annan dag, och dom finaste från systemkameran tar vi också sen.
Jag och Brackie igår efter stranden, lite bränd

Riktigt god middag igår

Taggade på utgång

På puben igår. Är såå mycket finare i verkligheten!

Jag och söta Jeanelle från Singapore. ser galen ut på alla bilder från igår...

Linda och Joel

Spice Garden

SG. Jag inkletad med 268372 lager antimyggmedel. :)

Batik Factory

Butterfly farm

Cool fisk

Söt

Krabat som ser ut som ett ansikte, ser ni?

BF. Underbar natur

Templet

Jag poserar ute i stekheta värmen

Köpte ett armband som skulle hjälpa mig i livet. min är den med "Give ones the power.."

Elegant med munkar och vacker musik

Snake temple. Några ormar chillar ovanför oss.

några lite farliga..

..och några var kramgoa

Sen fick vi leka med massa ormar, varav en placerades i mitt hår. Asmysiga! :D

Höll nästan på att snubbla på den här krabaten :)

söt skylt för sköldpaddorna

Fet orm!

Fanns lite apor på ST, tyvärr i bur.

En liten orm i en bur. fett (känner att kreativiteten till mina bildtexter börjar slockna..haha)

Botanic Garden

Där sprang det massa små apor!

Liten hungrig apa

Fick bevittna en födelse (fick även se ett roligt förökande par men det hann vi inte knäppa kort på)

Stolt mamma

happy family

Chillar med lite mat

såååå...det var bara några få av alla bilder vi har på datorn :) nu är jag tröttare än tröttast, klockan är halv tolv. linda ligger och sover med öppna ögon, ser läskigt ut så ska väcka henne så hon får datorn ett tag. sen kanske det blir en film, bok eller bara sova. sov sött! imorgon blir det stranden igen!

Penang

Hejsan allihopa!
Har varit dåligt med bloggandet senaste dagarna, men nu fick vi igång internet på lindas dator med lite hjälp av en annan svensk som också bor här :)
I torsdagskväll åkte tog vi som sagt en powernap vid sju, och vaknade typ inte på hela kvällen förrän tolv, haha. var så sjuukt trötta. sen såg vi en film och sov vidare. Fredag morgon käkade vi och kollade upp bussturer, som skulle ta fyra timmar till Penang och packade ihop och gav oss iväg. När vi väl kommit på rätt buss tog det istället sju timmar, men jag tyckte det gick snabbt ändå :) vi åkte genom jättevackra landskap, höga berg, vattenfall, palmer och grönt överallt. Stannade ett par gånger för att gå på toa, vilket här är typ ett hål i marken, ibland en vanlig toalett. Och mitt i allt meddans vi åkte reser sig busschauffören upp och sätter sig längst bak i bussen.Det ar typ det roligaste på hela resan. vi typ "wtf!?!" haha. Tydligen satt det nån liten snubbe precis bredvid honom när vi pkte utan att vi sett honom. ;D Sen tog vi iaf färjan över till ön och med lite hjälp av taxin kom vi fram till ett hus med en liten skylt där det stod Baan Talay(tror det stavas så) ett litet hus med några människor i trädgården. Vi var lite skeptiska först, har ju aldrig bott på hostel men personalen här är hur trevliga som helst och man känner sig verkligen som man är hemma hos nån.
På kvällen käkade vi kyckling (som vi gjort varje måltid haha) på ett ställe precis i närheten och sen satt vi oss i en lounge på ett annat fint hotell. Var rätt lite folk så vi flyttade till hotellet precis bredvid oss, med noll meter från havet satt vi vid baren och beställde in en bucket med tigeröl, thats what we drink.  Träffade några trevliga Malaysier som vi hängde med, kul kväll =)
Igår var jag cpbakis konstigt nog men de gick över snabbt i värmen, så vi drog till stranden rätt tidigt för att ta till vara på solen och värmen (det är fint typ 8-16 sen kommer spöregn i några timmar, varje dag). Hur härligt som helst att ligga där under en palm och steka, men vågade knappt bada för att jag sett varningsskyltar för maneter, som om jag inte vore rädd för ofarliga maneter redan liksom. Där hängde vi iaf hela dan,gick och käkade på ett buffé ställe, asnice och starkt såklart. Sen skulle vi gå och utforska området, skaffa lite nummer och sprit, låångt gick vi och hittade allt vi behövde men när vi var som längst bort började det spöregna igen. Och då snackar vi inte lite regn utan vi fick vada i vattnet helt dränkta när alla kollade och tutade (as usual here) på två turister i korta kläder med solglasögon, keps och smink rinnande till hakan. Haha, sen dess har vi alltid med oss paraplyet.
Gick iaf tillbaka en bit, käkade på ett billigt ställe (14 kr för bådas middag) men där fick vi ingen öl till maten för att dom var muslimer :( Sedan satt vi på rummet och spelade lite och sen kom våra nya malaysiska vänner och hämtade upp oss för att gå ut och fira en av dom som fyllde 18 och visa oss kroglivet. Plockade upp en kille på vägen och stannade till vid deras hus (största och finaste jag sett, på riktigt, sjukt lyx) och drog sedan till klubbgatan. Jättegrymt ställe med massa klubbar men vi skulle till den bästa och kom gled in med gänget. Första dom gjorde var att beställa in 5 flaskor whiskey och sen var partyt igång. Skittrevligt, musik och dans. Väldgt mkt folk dock, alla går ut på lördagar och onsdagar här typ inte fredagar så. Sen satt vi utanför och hängde alldeles för länge tills dom skjutsade hem oss igen, i rivfart. :)
Idag vaknade vi upp, åt frukost, sov till tre. haha. Men det förtjänade vi, hade fortfarande inte sovit ut ordentligt. Vi drog till stranden en timme och träffade en till en början trevlig kille men som tillslut, fast vi skrek att han skulle dra och att vi ville va ifred, bara stannade och ställde sig och råstirrade på våra tuttar och sa hur sexiga vi var, slutade med att vi sprang snabbt till vårt hostel så han inte skulle se var vi bodde, haha. Man går fan inte många meter innan man blir uttittad, och inte på ett diskret sätt.
Sen drog vi och käkade lite bakiskäk, och vandrade hem i regnet. Hängde lite med två svenskar som bor här nu som sagt och sen har vi suttit här, helt fascinerande att skype och internet fungerar. Så nu får ni lite nya bilder från de senaste dagarna + några från dagarna precis innan vi åkte. :)
Linda, jag och Erika på vår Julafton en vecka sen :)

Underbart god julmiddag

Klappar under min söta julgran (nästan alla var till mig :D)

Sen till resan:

Avsked på Arlanda

Med nackkudden påväg mot Kina

Kina

Flygplatsen i Peking

Kuala Lumpur från 11e våningen

China town

Påväg med färjan till Penang

Sötaste Brackie som bor på vårt hostel :)

På hotellet vi började vår fredagskväll

Fick en till vän, Baby hette hon :)

Våra nya underbara vänner

Påväg till stranden

Jag kör en sexi pose på stranden, haha

Middag på 14krs-stället :)

Taggad på Utgång

Prommis idag

Nödvändig shopping tills ikväll

Såååja. Det var lite pics från mig. Har massa roliga från lindas kamera men det tar vi en annan dag, är sjukt trött, klockan är snart fem och linda sover förlängesen! Nattii, nu ska jag försöke sova 3 h innan linda kommer väcka mig!

Kuala Lumpur

kl. 18.30 lokal tid i Malaysia

Hello! =)

Nu sitter jag pa vart internet pa Citin Pudu hotell i Kuala Lumpur. Vi kom ner till malaysia igar vid 22.30 tiden efter en lang flygtur, men den gick ratt snabbt, hann sova nagra timmar. Vi var helt frusna efter att ha forsokt sova pa flygplatsen i peking som var svinkallt. Kom iaf fram i tid i Kuala Lumpur, tog ett tag for oss pa flygplatsen men sen gick vi fore typ 2348934289234 manniskor i taxikon, sa vi fick en bra och billig taxi pa en gang som tog oss till hotellet. Var pavag att satta mig vid ratten for jag fattade inte att man korde pa vanster sida har, haha. Tog ca 50 minuter sen var vi framme vid hotellet. Var sjuukt varmt och kvavt. 28 grader vid midnatt typ =) heelt ok! :D
Vi bor typ nastan exakt i centrum (om vi har fattat ratt) i ett stort hoghus pa 11e vaningen. Helt okej rum.
Sa igar gick vi en liten vanda pa gatan, shoppade lite nodvandigheter och tog ut pengar och sen kikade vi pa film pa lindas dator och somnade forst vid fem, halv sex...
Och upp halv tio imorse! vi har fan inte sovit mycket dom senaste dygnen plus att vi ar helt vridna av tidsskillnaderna men vi har anda varit pigga och glada :)

idag at vi frukost har pa hotellet och sag hur det var stralande solsken och hur varmt som helst. otippat nog. sa vi satt vid datorn i nagra timmar for att hitta nan stran eller o att aka till, kan ju inte sola mitt i storstan. Men precis nar vi var pavag ut borjade det sporegna. Sa det blev en tripp till china town. Skitstort med alla varldens grejer. Hur billigt som helst. At en bit mat (ris och kyckling) och drack nagan valfortjant ol pa ett mysigt stalle med trevlig personal. Da kom solen. Sen gick vi vidare och da sporegnade det igen, haha. otur. Kopte en parfym jag inte behovde for att dom sankte priset sa mycket. 20 Myr = ca 45 kr. saaa, fast jag inte behover den kandes det inte sa bortkastat med pengar.

Nu har vi kommit tillbaka till hotellet, och bokat en hotellnatt i Pengan ( en o typ fyra timmar harifran) till imorgon da vi maste checka ut harifran. Vi chansar och aker en bit bort till en o, kanns harligare om det blir fint vader =) sen aker vi tillbaka hit till KL i slutet av nasta vecka igen...

Nu ska vi ga och ta en powernap, sjukt trotta. Men vi har det asskont och jattebra. Allt ar nytt och spannande. Hoppas alla har det bra hemma i snostormen =) puss pa er!!!

News fran resan, day 2! :)

hellloooo!
Har varit dalig pa att uppdatera men haft besok sen lordags och en hel del att fixa infor resan. I lordags kom min van erika fran orebro samtidigt som Linda, for att saga hejda till mig och henne infor var resa. Sa lordags blev en mysig middag och en mangd alkohol med spel, hur trevligt som helst!
I sondags var det min julafton sa hela dan forberedde vi ett ordentligt julbord (annu mer mat an i fredags) och det blev hur gott som helst. Hela familjen plus Linda och Erika da. Sen blev det glogg, pepparkakor, julstamning och det arliga lekarna vi brukar kora pa julafton =) sen efter det sjalvklart julklappsoppning med en halvbra tomte. Fick precis det jag ville ha. Eftersom jag ar borta pa min fodelsedag slog vi ihop det nu ocksa. Fick min backpackerryggsack, en ny finfin kamera, massa grejer till resan och cash :) efter det blev det kalle ankas jul saklart! lite fusk att se det sadar men ska det vara jul sa ska det! kandes nastan som det riktiga.
I mandags fixade vi det sista infor resan, fikade med gustav i forum och holl pa hela kvallen med packninglistor, overfora musik etc. satt uppe till sex typ och gick upp nio for att fortsatta packa. helt dod! Men efter nagra stressiga timmar begav sig jag, linda, hennes mor, mami och papi till arlanda! Och det var typ sadar 12 timmar sen! har rest sen dess och nu ar vi i peking. Men har ar vi sju timmar fore sa vi missade hela natten, sov en timme pa flyget och vips sa var vi framme och har ar klockan kvart over tio pa morgonen nu. nagat trott! haha

Annars gick resan bra, gick lite fel, tappade lite saker och sant men vi kom iaf hit ok =) supergod mat pa flyget och jattefin flygplats med klassisk musik och kinesisk kultur (saklart) Men mycket mer an sa har vi inte hunnit med. Nu ska vi nog sova nagon timme innan vi fortsatter mot Kuala Lumpur, om ca 6 h gar planet harifran, sa det ar bara att vanta...

Bilder gar inte att ladda upp har men forhoppningsvis senare om nan dag! Nu har vart aventyr borjat med en resa pa massa spannande stallen, inte hemma igen pa ca 4 manader...Kommer bli aweeeesome!

peace!

Lose yourself

Hejsan! Trevlig lördag på er, min sista i detta kalla vinterväder :) på ett tag iaf.

Sitter här och funderar vad jag ska göra denna dag, har precis sagt hejdå till Anna som sovit här. Vi åt en mysig jullunch från resterna av igår.
Den här veckan har gått sjukt snabbt. Har varit i stan och shoppat varje dag typ.
I onsdags var jag hos tandläkaren. Det var läskigt tyckte jag. Men fan vad hi-tech att ha två teve apparater i taket meddans man blir undersökt, så var det inte på min tid tyckte jag! haha. Nä men det gick bra, början till tre små hål men om jag sköter mig var det lugnt. Dom putsade dom även så dom skulle bli lite vita men det tycker jag fan inte syns nån skillnad. Resten av dagen spenderade jag i stan, Shoppade och shoppade allt det sista typ, massa julklappar :) Åkte även på återbesök och kollade min piercing (sa jag att jag piercat bröstvårtan? :) ) Skitsnyggt,men ont som fan gjorde det. Men det var väl sådär 3-4 veckor sen. Onsdagkväll lagade jag lite julmat och var en skypenörd.

I torsdags gjorde jag lite ärenden i forum, lunchade med Cornelia och Martin och skulle hängt med och simmat (men kom på att jag hade min nya piercing som gör att jag inte får simma) så fick skippa det. Hängde runt och shoppade ännu mer (fattar inte hur jag har råd? Men bara nödvändigt skit) och sen hade jag en mysig eftermiddag hemma <3
Kvällen åkte jag till sötis Jenny för att mysa en sista gång på, ta avsked och  byta julklappar. Plus göra en skitkul grej som jag inte kan nämna här ;D hehehe..
Det var hur mysigt som helst. Fick världens smartaste present av henne. Ett smycke till tungan, jag bah "va?" men hon ska tydligen betala för att jag ska bli piercad där när jag kommer hem. Som jag velat i flera år! men inte vågat, haha. Men nu finns det ingen återvändo...

Och igår då hade jag en heldag med mina vänner här, Först var jag i forum (igen) med Corre. Sen åkte vi hit. Malin kom. Vi drack lite vin. Började baka lussebullar. Bianca kom. Lyssnade på julmusik, dukade upp. Fixade oss. Gjorde fina lussbullsfigurer. Sen droppade resten av mina sötisar in och dom hjälpte till och lagade en underbart god julmiddag! :D Hur gott och mysigt som helst med ljus och gran med julklappar hade jag också! Haha. Glögg senare och pepparkakor och allt möjligt. Lite spel, lite alkohol och i slutet var det jag, anna, madde och malin som dansade till basshunter. :D En Jättemysig kväll, tack allihopa! Vi ses om några månader, och innan dess på Skype <3 Kommer sakna er.

Lunch Med Corre & Martin i forum

Jag hos min älskling! Kommer dö av saknad till henne <3

Julklapp! piercing..

Bianca penslar lussbullar :)

Julbord med mina sötisar! :) <3

Taggade tjejer, haha. Julstök.

Maria och jag <3

Nä nu ska jag kanske göra nåt av denna dag. Har en hel del i huvudet att tänka på men orkar inte med det längre så ska sysselsätta mig med nåt kul :) Hörde precis att jag får finbesök från Örebro också om någon timme, dags att städa lite kanske! Puss på er, trevlig lördag!

We've got love, and love is all we need to start

Helllllo

Känner mig lite inspirationslös ikväll och har ingen bra dag. Så sjukt segt att spara pengar och inte göra roliga saker. Man blir ju nästan deprimerad. Well, om en vecka drar vi härifrån mot varmare och soligare tider, ska bli lovely! :)

Har iofs varit några mysiga dagar jag haft. I söndags kom jag hem, helt slut efter jobbhelgen och spelade bingolotto med Corre. Skitkul, dock vann vi inget såklart fast vi ringde in och slösade 10 spänn per samtal, haha. Firade även far som hade farsdag med tårta och grejer.
Igår var det piskande regn när man gick till bussen så jag, Malin och Madde spenderade dagen på Muggen med en god lunch och massa mys så vi slapp undan vädret. Väldig trevlig måndag. Sen stack jag till forum, käkade med föräldrarna och shoppade lite julklappar. Dock inte så mycket för allt var i fel stlrk eller slut men nu har jag iaf en svag idé om vad jag ska köpa till folk. Firar ju jul här hemma på söndag så det är inte många dagar kvar nu :D måste ju börja få in julkänslan snart! :D Och firar jul på fredag med vännerna, samtidigt som vi tar avsked av mig.

Det var igår och idag har jag sovit, vägrat gå ut och pysslat lite hemma. Klippte om en snygg tröja, sorterat lite kläder och bara chillat. skönt i början men nu känner jag mig lite uttråkad. Klarar inte av att bara vara hemma och har bestämt mig för att ställa mig i bostadskö (bättre sent än aldrig). Men det får nog bli imorgon, är seg i huvudet nu och ska snart ta mitt vaccin som kan göra mig konstig.

Papi på Fars dag :)

Söta Cornelia på Bingolotto-besök!

söt tårta

Igår på Muggen, myslunch

så peace out, imorgon ska jag till tandläkaren så måste upp i tid. Lär ju gå sådär känns det som. haha.

sleep

Hola!!

Läget då en sån trevlig lördagskväll? Själv kunde det varit bättre. Haha. Är fortfarande kvar på båten. Har nog inte varit såhär trött/bakis på ett år eller nåt sånt. På mina små tjugominutersraster har jag typ somnat på stolen varje gång. Det var en hård natt. Kvällen gick bra och dom jag jobbade med i disken var hur trevliga som helst :) Sen bestämde jag och Tommy (den enda människan som också eg är på min vakt som också är här nu :) ) för att dricka lite vin och öl. Eftersom vi är suparvakten så kunde vi ju inte gå och lägga oss som alla andra. Började bra, lite vin i hytten, lite skitsnack. Ännu mera vin, bättre musik. Ännu mera vin, massa skitsnack och titta på porr på datorn. hahaha. Där någonstans spårade det och när jag kom till min hytt spydde jag som en gris :D Haa. Kul. Nä men det var faktiskt skitkul framtills jag skulle sova. Men som sagt SJUKT seg och har varit mycket att göra idag.
Imorgon kliver jag iaf av och det ska bli jävligt skönt, känns som man vart här hundra år fast jag det bara gått ett dygn typ. haha.

Nä nu behöver jag sömn, Ska bara läsa igenom min novell en gång till som älskling skickade till mig på mejlen, så jag kan sova sött sen. Grym författarpojkvän jag har :) <3

Natti-

Change of plans

Goddag/kväll :)

Sov läänge inatt, men drömde helt sjuka läskiga drömmar så vaknade typ varanann halvtimme. Cp. Hursomhelst, började dagen med att småstäda lite som jag lovat, för att sedan bege mig mot min söta jenny som jag tänkte spendera en mysig afton med men precis då ringde jobbet och behövde mig, så tackade ju såklart Ja. Har jag bett dom ringa så fort dom behöver nån måste jag ju komma. Det är bra, lite extra cash, dock läskigt att va på fel vakt. haha. Jaja det går nog bra. Blir en fredagskväll i disken då ;) trevligt. Jag skulle få stanna iaf ett dygn sa dom, kanske längre, we'll see.

Så parta för mig denna fredagskväll när jag står med nya männsikor och försöker förstå mig på hur dom diskar, haha. Pusss!

Nu går snart båten. Hörs senare.

Fool me, go on and fool me

Här är förresten den fina buketten jag fick av min älskling igår! Så himla sött! Saknar honom. <3

Don't waste your time on me you're already the voice inside my head, I miss you

Godkväll sötisar!
Kolla, redan blivit bättre på att blogga. Ett dygn bara. Hängde ni med på allt roligt jag gjort under sommaren och hösten? Annars får ni bara titta på bilderna om ni inte orkade läsa hela tjocka texten. Fett kul har jag haft iallafall :)

Idag har jag varit utomhus. Det var längesen kändes det som, cp-kallt. haha. Men frisk luft. Mötte Madde och tog en liten prommis på söder och lunchade på Sofo i några timmar, supermys! Såg även min "Bernard" från Darling, en av mina favvo-filmer :D
Sen stack vi iväg till forum, kikade runt och inhandlade lite nödvändiga saker till resan. Dock tog typ min lilla summa pengar jag hade på mig slut, fast jag ändå inte slösade på nåt annat än res-saker. suckss. Kollade iaf in en fin kamera jag önskar mig i julklapp, kanske får betala lite själv på den men det är den värd. verkade superbra! Kollade även in Backpackerväskan jag velat ha en sista gång så pappa vet vad han ska köpa ;)

Nej nu criminal minds, sen städning av mitt stökiga rum, besök imorgon. puss!

Söta Madde på Sofo :)

mer pics

haha råkade haka upp sig på samma bild blev två gånger och sen råkade allt publiceras, har såklart ännu mer härliga pics att visa! :)

Båttur med Nicke, Tibbi, Mödis och Jenny :)

Förkväll hos mig en lördag!

En suddig Thorsten på ett varm grönan

Kära kamrater i Riga! :)

Fina flickor första fredagen på Rockoff

Partyhäng på Dinos

Partygänget påväg till Wacken, Tyskland! :D

I väntan på Mötley :)

Blond tjej med mötley tröja och wackenglas. hårt!

En utekväll med Bianca slutade upp med dom här grabbarna på efterfest :)

Älskling på Yasuragi :)

På Berns efter en trevlig kräftskiva :)

Jag och söta Madelene påväg ut på båten!

Jag och baby i växjö <3

Påväg hem från mysmiddag hos Cornelia&Martin. Brunett igen (+ vinläppar)!

Utekväll på Ankan :)

mys med älskling innan greklandsresan :)

Fredrik i Lindos, Rhodos

Me on the beach

En galen utekväll med bland annat denna australiensare :)

Fika med Lisa :)

Fira morfar 85!

Det var lite blandade bilder från sommaren och hösten, ska bli ännu bättre på att ta och ladda upp också :) Imorgon ska jag kolla på en ny kamera till att börja med. puss!

Sommaren, hösten och allt därtill

Heeeeeeeeeeeeeej! :)
Nu ska jag berätta om vad som hänt i mitt liv de senaste månaderna, typ hela sommaren och hösten. Har som sagt varit en fullspäckad underbar sommar med massa roliga saker och en ganska intensiv mysig höst med alldeles för lite tid. Ska se om jag lyckas skriva klart detta inlägg innan kl 9 då man Måste se på "berg flyttar in" hos min älskling flinck, annars får jag ta ett uppehåll :) får inte missas!!

Okej, here we go. Sommaren.. var underbar på alla sätt! Resor, värme, vänner, FEST och kärlek. Fest typ varje dag nästan tror jag, kanske därför jag var för sliten när jag väl hade nån tid över för att skriva nåt här. Men så kul. Vi kan ju fortsätta där jag slutade, Midsommar var en grym helg. Hade med mig Lisa till Åland, blev en övernattning hos Dj, vår vän, sen själva midsommaraftonen blev en kväll ute på landet, bland klippor och hav, grillning och vänner och en hel del nya ansikten. Som en riktig midsommar ska va, perfekt! :) Sen lite mer fest såklart och en tripp till grönan med tjejerna, skitkul :) älskar grönan!
Sedan en veckas jobb, visbykryssning, gick av i det soliga vädret och hyrde en solsäng som vi stekte på, med vår nya vän kocken Mattias, som nu har blivit en riktigt nära vän :) hade hursomhelst en jobbvecka bestående av mycket sol, fest, lite sömn och lite boxning. Niice!
En vecka ledig igen, blev såklart en helg på åland i juli med jenny. Vi åkte båt med Nicke och co, Festade på dinos och hamnade lite här och var, så som det ska vara en partynatt på åland helt enkelt. Jag och Linda hängde med några sköna finländska turister som vi festade med några dagar, och sen åkte jag hem och till grönan med Lisa för att avnjuta en Thorsten Flinck-konsert i värmen :)
Ännu en veckas jobb, Mer party, kryssning i riga med EXTREM värme, mysig stad och god mat, mer jobb och mer crazi party med en annan ny vän jag lärlde känna, plus en hel del andra nya underbara kollegor såklart <3
Sen hem igen, färga håret blooont! omställning. Rockoff vecka, middag hos mig först med gänget, stadshusbacken och krökade järnet, Dinos med vännerna, hängde på arkens hotell med min vän Mattias som kommit dit, spelade volley, festade nån dag med jenny hos tibbi som vanligt och allt som rockoff-veckan hör till..
Efter det direkt en vecka på jobb från åland. Började träffa en söt pojke på båten, jobbade, hjälpte till och laga mat och sedan hem redan på söndag för en vecka i tyskland, WACKEN!
Wacken var grymt. låånga bilturer, sjuka mängder folk och tyskar, HÅRD musik och grymma konserter, även lite party. En helt awesome festival som man blev NÅGORLUNDA sliten av. men sjukt bra, vill dit igen. Såg bla. Alice Cooper, Mötley Crüe (<3), W.A.S.P. och Iron Maiden för att nämna några.. :)
Sen hem på en liten dejt och sen jobb igen, party, sjuk som satan efter festival men ändå mysig vecka, visby igen med gänget på en guidad tur, askul. :D osv..
Sen gick mitt vikariat ut och nu är vi nånstans runt den 18 augusti. Var i stockholm hela veckan på jävligt länge, hängde i sumpan och festade, i tyresö och festade, i aspudden och festade och träffade mina älskade vänner jag inte sett på hela sommaren typ. Samt mycket hängande i Abrahamsberg hos min nya pojke jag träffat.

Höst
Fick Iallfall jobba veckan efter ändå, :) dock natt vilket var lite segare, men jobbade med sköna Madelene som gjorde det askul ändå, lite party (dock på morgonen, dagen haha) och annat mys.
Veckan efter bjöd den söta pojken mig, vid namn Mattias (också kock som min andra kockvän Mattias jag träffade på båten innan), på spa på Yasuragi, japanskt spa här i närheten av mig. Trerätters, varma källor och behandlingar med en supersöt pojke, hur mysigt som helst. Och av en slump hade vi blivit uppgraderade från den billigaste rummet vi beställt till den lyxigaste sviten som hade en egen varm källa och var hur stort och fint som helst. underbart!! :):)  Mer den veckan var det kräftskiva hos Corre med sötisarna som följdes av en kväll på Berns. Sen blev det bio, Vaccinationer och planering inför min och Lindas Asien resa. Hängde lite med jenny och andra älsklingar.
Fick jobba veckan efter också, Som vanligt party och mys, alla veckor på jobbet är så intensiva, roliga och lika så jag minns inte riktigt när jag gjorde vad. :)
Och lediga veckan efter det var det kräftskiva på Åland med kollegorna. Så sjukt kul, alla var apfulla, dansade som djur och hade hur jävla kul som helst. Inklusive jag :) gryyym kväll! och kul att några hade klätt ut sig :) Stannade på åland resten av helgen med Mattias, visade krogarna och var på fest hos Susie (som nu redan är i Asien och reser som vi ska möta upp nånstans) och åkte hem på söndagen. Måndagen hade jag och Mattias en helkväll hos han, festade till det och det var då vi bestämde att vi var tillsammans :) <3 En underbar kväll med en underbar man.
Ännu en veckas jobb fick jag, askul vecka, jobbade med madde, busade och hade grymt kul på jobbet och efter, firade baby som fyllde 31 med en kul utgång och presenter (som han fortfarande inte använt upp!) och planerade lite mer resa med linda.
Sen var jag ledig i fem veckor. (för just på dom två arbetsveckorna jag skulle jobbat under den tiden hade jag lovat att ta ledigt, en helg för att fira cornelia och en vecka för grekland, så det blev 5 totalt)
Första veckan var jag i Växjö och hälsade på Älskling familj och vänner, intensivt med spännande. Sen färgade håret brunt igen (kändes som jag inte orkade hålla på och färga utväxten hundra gånger), höll på och fixade med visum, vaccinationer, flygbokningar osv, hängde med Cornelia (middag och utgångar), träffade en gammal vän på en öl på söder, Firade cornelia den helgen för att hon fyllt 20. (därför jag tagit ledigt den arbetsveckan). Så eftersom det var på arbetshelgen fick jag inte jobba hela den veckan.
Nästa vecka tog jag det lugnt, hängde med mina vänner och min älskling och myste, shoppade och bara njöt av ledigheten. Gick ut och åt med älsklings broder+fru en mysig kväll som slutade på ankan, nästa kväll lagade han middag till mig och min familj och tog avsked av mig som skulle till Grekland med familjen. Sorgligt med tanke på att vi i princip hade spenderat varje natt tillsammans sen 20 juli, första gången vi sov ihop. förutom den första veckan när jag var på festival och utöver det högst ett dygn typ hade vi aldrig varit ifårn varandra så länge. :(
Hursomhelst var Grekland, Rhodos jättemysigt! åkte med mamma, pappa, kusin och moster som tidigare nämnt. Bodde på ett fint hotell med massa mat och rätt kass kvällsunderhållning. Första dagarna var det spöregn men sen blev det strålande väder! Hyrde en bil en dag och åkte runt på rhodos, gick ut med Fredrik (kusinen) två kvällar och festade till det rejält, skitkul!! träffade massa sköna människor och var fulla som djur. :)
Sen åkte vi hem. Spenderade tre underbara dygn men ledsamma dygn med min älskling. På Onsdagen skulle han flytta till Thailand i sisådär 7 månader. Det var så sjukt svårt att säga hejdå, fast jag vet att vi älskar varandra så sööög det. Har iallafall hört nästan varje dag sen dess och nu är det "bara" typ två och en halv månad tills vi ses igen när jag och Linda är där någonstans i trakterna...
Dom senaste två veckorna iaf, första var jag hemma och firade Maddes födelsedag, festade med Anna, åkte till åland och firade morfar och förberedde lite småsaker inför resan. Senaste veckan har jag varit på jobb, sista veckan antagligen på typ fyra månader :) Det var kul, även om det var ensamt att sova själv så var det lite party och roliga dagar :) Kom hem i måndags och sen dess har jag typ isolerat mig hemma, cp-kallt ute och försöker att göra av med noll kronor den här veckan så jag sparar pengar inför vår resa, som är om mindre än två veckor!!!! stööööört!

Hursomhelst tänker inte skriva så mycket mer nu, fråga om ni undrar nåt :) Där har ni en snabb osammanhängande uppdatering av den underbart roliga sommaren och den allt för korta mysiga hösten :) Haft en del att göra så förlåt mig för sämst uppdatering, men ska verkligen försöka bättra mig. Speciellt på resan :) Har även skaffat resdagbok på www.resdagboken.se, heter Sofiuz där med. Men den är till för alla, så kanske blir lite mer formell men skriver nog antagligen mer där i vilket fall som helst :)

Nu ska jag fortsätta kolla på Thorsten och lukta på mina 7 underbara rosor jag fick av min älskling på posten idag(fick även choklad ocn en söt nalle, han är underbar <3). Bjuder på lite random pics från sommaren och hösten så ni hänger med lite bättre.! Puss!

En kul och blöt midsommar i Eckerö :)

På Arken en sommarkväll

Grönan med tjejerna

Sol i sthlm med Cornelia och Bianca

Visby med min söta kollega :)