Pics från Byron Bay

..och så var det mellandagarna och julen är förbi redan, och man är redan hemma i sverige igen efter nästan en vecka på åland. :) men julen var underbar!!

nu är det 3 dagar till det nya året och ska därför lägga upp bilder från lovely Byron Bay från sista veckan i februari!

Första kvällen, middag på den underbara stranden!

Kvällsol påväg till hostelet från stranden

Bad och sol hela första riktiga dan. :)

Mycket läsning blev det

Riktiga små pepparkakor hade vi blivit vid det här laget :)

Våra nya svenska vänner som vi hängde med på stranden i månljuset

Dan efter var vi alla rätt däckade i sanden :)

sen handlade vi lite inför kvällen. sötis banan

BBQ, så härligt.

Lite mysig underhållning

Sen kom Ben till BB också  och joinade vårt lilla party :D

Henrik :) denna bild får representera galna kvällen med nattbad och party så in i helvete.:)

Poolhäng hela dan

cuties

Jag partar på stranden med vanliga gänget :)

Hängde lite med killarna som var så glada efter Nimbin, sen blev det en konstig utgång med hemsläp av folk. :D

Dan efter blev det god hemlagad mat och chill på hostelet med spel :D

Nästa dag, påväg till Nimbin på den coolaste utflykten ever. stannade tilli spöregnet vid ett litet vattenfall :)

I Nimbin, enda bilden jag lyckades ta. Så jävla häftig hippiestad :) you have to go there :)

Sen kom vi hem och festade på vårt nya hostel, med liveband och grejer :)

Pingismatch mellan linda och jens :)

Sen blev det roliga kortspel, en sväng på krogen och sen fest på rummet som slutade såhär mys :)

Nästa dag var det tvättdag, haha

Sista dan, häng på hostel och strand och sen en liten avslutning i lilla rummet.

Tiiidigt begav vi oss från Byron Bay till långa resan med tåg till Sydney!

tbc..

Pics från Brisbane

Bättre sent än aldrig, mitt mål är att i ÅR skrivit klart om resan, därefter en snabb uppdatering på gångna året och sen nästa år är det ordentliga uppdateringar! mitt nyårslöfte?
Brisbane by night
Stadsvandring i Brisbane första kvällen
Chinatown i Brisbane
Vår sköna pool, häng med två finnar
steker i solen!
Fest under broooon
Söndagskväll och riktigt nice barhäng+biljard. (slutade som sagt med häng med en munk) haha
Alla hjärtans dag, en solig och bakisdag! :) Detta var min dejt
..men det tackar vi för.
Vårt coola backpackerställe! lövely
Mysig alla hjärtans dag middag på hostelet! följt av lekar och tävlingar..
Två duktiga lagkamrater som bland annat gjorde att vi VANN, en BIL! (hyrbil dåra men still!) :D
Nästa dag hyrde vi cyklar och kollade in stan. Men först fick vi sitta och vänta på att ösregnet skulle avta..Benny p och cowgirl med lite godsaker.
Tillslut kom vi iaf till en mysig park och hade en mysig picknick! :)
ascoolt träd!
our sweetie. <3
poserar med sexig cykelhjälm framför det förstörda områdena i stan
Mys i naturen
Hittade en jätteintressant universitet (designmedia typ) i stan som hade den här parken runt sig. Blev lite kär, tänk att gå till skolan genom detta varje dag? plus massa mer fint före :)
Sen cyklade vi över denna bro (vääldigt svettigt) till kangaroo park och chillade.
PÅ kvällen blev det trevlig stadsmiddag, hade en ny dejt för kvällen.
Pasta på vapiano, så gott.
Lite kortspel på hostelet
röjde fett på dansgolvet as usual
Nästa dag var vi på Koala Sanctuary :)
Såå många och alla var så gosiga!
Sedan hängde vi med världens coolaste djur, kängurun! både söta och häftiga
Massa kängurur låg och chillade och skuttade omkring i en stor park
hej sötis!
mamma med sin bebisunge. Söööt!
En massa färgglada fåglar lekte runt oss.
Har alltid velat haft en liten get. Här är varför. hur söt?! hoppar upp och poserar för mig när jag tar fram kameran liksom. :D
My favourite hade såklart varit där också :)
Last nite, hardcoreparty under bron. helt galet men kul!
Denna barbielampa får säga tack och hejdå av roliga Brisbane! ses en annan gång :)
Tbc..

Byron Bay, Australien

hej alla små sötisar ute i mörkret!
Själv sitter jag i vår lägenhet och chillar idag. Tänkte att idag var det dags att sova ut, men efter det hann man ju bara käka och duscha etc, sen var det mörkt. Har iaf tänt ljus 2 eftersom vi missade andra advent i söndags. Så det är myspys här med ljus, julstjärnor och mtv-rocks i bakgrunden (en av alla dom 109120909 kanaler vi har gratis två mån sen tv-köpet). Anyyway. Väntar på att min lilla pojke ska sluta jobba så vi kan dra in till stan och se en film. Blir mys. Tänkte blogga lite om förra året sålänge. haha.

Men tvåå locations kvar. Och denna gång är vi på mitt favoritställe, Byron Bay! underbar liten turiststad! <3

VI kom dit efter en inte alltför lång färd från Brisbane, en ljus eftermiddag/kväll. Fixade ett najs boende som låg Precis vid stranden typ, men ändå i minut till "centrum" perfekt! Köpte en subway och avnjöt den i lugn och ro på stranden och kollade in stället. Såå jävla fint. faktiskt den bästa stranden vi besökte på hela resan enligt mig! Inte bara det att det var sjukt fint, sanden och gräset och vågorna perfekta. Både lång och bred och inte för mycket folk. Helt lovely. PÅ kvällen blev det chillaxing i vårt lilla femdelade rum. Spelade även en omgång biljard med några svenskar. Oväntat, not, så bodde det massvis av svenskar på dessa hostel också. :)

Day 2, Hett som satan och det var stranden hela dan. så jävla underbart. Solen och havet var annorlunda här än i thailand. Thailand var mer exotiskt och sjukt hett och klart vatten. Det här kändes mer lyx och härligt avkopplande. Både var ju såklart super! På kvällen tog vi vårt goon (äntligen fick man dricka alkohol på hostelet) och hittade en astrevlig svensk trio som vi snackade skit med. Huur trevliga som helst. (spenderade resterande dagar med dom också) Henrik, Henning och jens. VI satt och hade det hur härligt som helst vid hostelet, sen gick vi två meter ner mot stranden och satte oss där och bara njöt. Så jävla härligt. Sen blev us girls taggade på krogen, men vi glömde tydligen (?) att ta med killarna, vet inte riktigt hur det gick till. Vi var helt galet lost när vi var ute. Vi vaknade upp dan efter med flera olika stämplar men ingen av oss minns att vi vart ute? hahah det var helt sjukt.

Dan efter, en sliten men ännu en härlig dag på stranden. Senare på eftermiddagen hade vi tänkt ha en liten bbq med oss fem samt Ben (härliga snubben från Brisbane) och hans gäng som skulle komma ner senare på kvällen. VI inhandlade, gjorde oss i ordning och satte oss längre bort på gräset vid stranden där det fanns en grillplats. Vi grillade kött, korv, åt sallad, drack vin och Myste! älskade kvällar här alltså <3. Henning spelade gitarr, senare gjorde alla det. Ben kom och joinade oss. Berättade storys och var crazy. Vi gick vidare till vårt hostel, nånstans där tappade jag bort linda och ben som antagligen gick ut. Har för mig att vi var påväg ut men det blev inte så, jag och svenskarna stannade på vår strand och chillade och drack. Hur härligt som helst. Tillslut var det jag, Henning och jens som var kvar på stranden. Henning började kasta av sig kläderna och springa i havet, vi var inte sena att följa efter. Helt galna. Med den SJUKA strömmen och dom vågorna på en redig fylla kunde jag inte stå upp ens. Blev buren nästan hela tiden, men skiiitkul. Absolut en av de mest minnesvärda kvällarna. Dock är det ju lite suddigt ;) Stannade på stranden och somnade till och med till där. men tidig morgon låg jag tillslut i min säng igen. :)

Nästa dag var vi med Ben och hans gäng på stranden ( vi ville inte va någon annan stans, den var ju bäst!) Blev lite massagetime. Nice som fan. Något mindre nice var alla minimaneter som låg på stranden, fattade inte vad det var först men sen då blev jag lite panikad. Men vi drog upp till poolen som låg lite högre upp och hängde där också så det var lugnt :)
På kvällen var det vin och och chill på vårt hostel, med svennarna och några andra dudes hängde vi vid vårt bord. Yes, nu hade vi ett "eget". :) Sen drog vi till andra sidan stranden igen, mötte upp ben och chris som tidigare på kvällen varit i Nimbin. Ni som vet vad det är kan ju tänka er hur det var att träffa dom direkt efter ;) haha. sjukt.
Vi satt där allihopa och hade det bäst. Sen var jag och linda och ben (henning också kanske?) påväg ut igen. Vet att vi gick runt där på massa olika ställen, utanför minns vi allt. Men samma sak här. Varken jag eller linda minns att vi faktiskt var inne, fast det var vi för vi har tillochmed tagit bilder inifrån. Helt stört. haha. Vi har verkligen velat gå ut varje kväll men ändå lyckas vi aldrig/minns inte? Skyller på goonet. Fiskrest-skiten. Gott dock :D

Nästa dag var vi segna och det var dåligt väder så vi stannade på hostelet när pojkarna surfade, men vi ångrade oss direkt att vi inte följde med när dom berättade att delfiner simmar bredvid dom! fett coolt
En chill dag och kväll med lite biljard och egenlagad middag. På kvällen spelade vi spel med pojkarna. Skitsegt och kul ;D sen satt vi och filosoferade i hängmattorna halva natten.

Nästa dag var vi tvungna att byta hostel (fullt eller något sånt). Så vi packade, checkade in på ett nytt mer inåt stan och bokade in pojkarna där också. Sedan var det min och Lindas tur att dra på Nimbin-turen. Vilket är en gammal Hippiestad. Vägen dit åkte vi med en högst antagligen pårökt chaufför som körde en regnbågsfärgad buss med världens äldsta säten men med världens SKÖNASTE musik alldeles för snabbt på vägarna. ganska awesome dock. Stannade till på en bar, blev en bärs till frukost, vad annars på denna resa. Träffade en äldre norrman och en annan dude från typ holland eller nåt som vi blev friends med. Åkte sedan vidare och kollade på vattenfall. tyvärr var det SPÖregn mem det var mysigt ändå. Tillslut kom vi fram till stan, hade typ 2,5 h att käka lunch med gruppen, kolla på den helt sjukt coola stan och göra eventuella inköp... Vi gick iaf runt med våra nya vänner och kollade på alla hippies och stan. Dom gillade inte att man tog kort efter polisen var hack i hälarna. Och alla på gatorna man gick förbi som satt där med sina hippekläder och millånga skägg erbjöd ju en alla typer av droger typ. Inte så konstigt. Iaf jävligt coolt och vi var även på ett hippemuseum. crazii. Sen blev det lunch och en rolig hemresa :):)
På kvällen spelade vi pingis, lyssnade på en konsert och hängde på vårt nya hostel. skitkul. Sen blev det det nya skitroliga kortspelet med henning och gänget på rummet. Så jävla kul hade vi. fan vad jag saknar byron bay, killarna, festkvällarna. :) Vi drog faktiskt ut en snabbis på en krog denna kväll, som vi minns. Men det var typ en kvart sen insåg vi att vi hade roligare hemma på rummet så drog tillbaka och hade fest typ.

Sista dagen gick vi runt på stan, hängde lite på stranden, men mest på hostelet. Käkade och tvättate och var duktiga inför resan nästa dag. Blev väl lite party på kvällen med det resterande vinet vi hade kvar och kortspel men sen blev det en ganska tidig kväll, skulle väl upp 6 eller nåt och resa till Sydney dan efter.
Sa hejdå till grabbarna och på återseende och lämnade underbara Byron Bay nästa dag. Saknar det ännu mer nu när jag skriver om det. verkligen grymt. :)

nej nu kom min pojke hem så vi drar in till stan och käkar och går på bio, supermys! peace out!