Penang Och KL

Lite bilder tillhörande det jag skrev om i förra inlägget, Penang & Kuala Lumpur :)
Joel & Linda utanför beachbaren, Penang.
Världens godaste Carbonara (som jag typ äter varje dag men den här är hittills bäst) på reggeabaren i KL efter en lång bussresa.
Busstur runt hela KL, fick se det mesta av stan.
KL-tower
Förfesta med apa, dans på bardisken

Linda med apan

På reggeabaren med två trevliga fransmän vi träffade, som bjöd på massa whiskey (vår nya favorit)

Me and my buddy. Grymt rolig patykväll, best so far :)

Hungrig dan efter? Så jävla stora hamburgare, eller är det jag som har liten käft?

nagel i ketchupen

Sen blev det en tripp till Birdpark

Jag hänger vid en dam fylld av massa fiskar (som man såklart inte ser)

Lite färggranna krabater

Jag i ett jättevackert område med massa vilda fåglar

Lite läskig att fota, den såg så arg och stor ut. haha men en bild fick jag iaf :)

internet är segt här så orkar inte ladda upp mer nu,to be continued...

KL & Koh Samui

Tjoo!

har inte orkat blogga för vi har haft det så jävla bra men nu ska jag skriva lite kortfattat vadvi gjort sen sist!
Sist jag skrev var vi i penang fortfarande, onsdagen låg vi på stranden hela dagen och på kvällen hängde vi som vanligt med våra homies. Dom tog oss till en asnice beachbar som låg precis på stranden, hur fint som helst. Satt och drack och spelade lite, lär oss massa nya roliga spel här och sen fyllekäkade vi lite, trevlig kväll ;)

Torsdagen var det dags att bege sig tillbaka till kuala lumpur igen. Var en lång resa med båt och buss och satt och kikade på massa romantiska kärleksfilmer hela vägen meddans vi åkte igenom dom vacka landskapen. Väl framme vid vårt nya boende, Wheelers Guesthouse, som var billigt men mysigt, gjorde vi hos hemmastadda i vårt mögelluktande rum med hål i sängen, haha, Annars var det rätt fint och mysigt med en trevlig shemale i receptionen :) drog ner och käkade gott på en reggeabar och sen tog vi en tidig kväll i rummet, helt slut :)

Fredagen bestämde vi oss för att se lite mer av KL så vi hoppade på en sightseeing buss och åkte runt ett par timmar och såg det mesta av staden, twin towers, nationalparker, shoppingator och allt annat som fanns.
PÅ kvällen var det free dinner på the rooftop, hur nice som helst, Åt och drack och träffade två trevliga fransmän som vi hängde med som bjöd på jackdaniels och cola. Här dricker vi bara whiskey numera. haha. Dom gav oss massa restips, vi förade lite med en apa och framåt midnatt drog vi till reaggeklubben och röjde järnet, Hur kul som helst, Fett drag och träffade massa sköna människor från olika länder och dansade järnet, ända tills man något full vinglade hem på hostelet. grymt skön kväll.

Lördagen var vi något bakis så drog till donken och hängde, sen bestämde vi oss för att åka tillbaka till birdparken som vi åkt förbi dagen innan. Typ en av dom största med lösa fåglar i världen. Fotade en massa coola birds och det var ascoolt. Åt middag där också med det var ingen höjdare. Har typ tagit Carbonara varannan dag men det här var typ vatten med slemmig spagetti. Var iaf coolt att sitta och äta med fåglarna :)
Senare på kvällen kom vi hem och hängde på rooftopet med nice musik och chillde med utsikt över KL, fint som fan.

Söndagen var det dags för thailand. Tog oss ett tag att ta sig till flygplatsen som ingen hört talas om men tillslut kom vi fram. Då stod det att vi fick ha max 10 kg bagage, panik, själv hade man 18,5. Packade om allt hur länge som helst och dumpade en del grejer men när vi väl kom till inlämningen så spelade det ingen roll. moget. sen hade jag tappat mitt kort och linda hade inte fått någon stämpel i passet så det var nog jävligt nära att vi missade planet, om inte piloten försovit sig, haha. På planet träffade vi några trevliga svenskar, Jenna och Victor som vi hakade på till Chaweng beach när vi väl kom till Koh Samui. Så nice att komma till Thailand och vi hittade en fint hostel/hotell precis bredvis bargatan, 100 m från stranden och 0 meter från den stora gatan där det fanns allt, shopping och allt man kan tänka sig. PÅ kvällen gick vi fyra ut och åt nice thaifood och sen ölade vi lite på Deras rum. :) trevligt trevligt.

Måndagen var det regn regn regn, så jag och Jenna gick och tog en underbar thaimassage, så jävla skönt! Sen Gick vi runt lite kikade runt på stan och shoppade, sen gick jag och linda till stranden och åt på en mysig restaurang. på kvällen gick vi ut och åt på en fin thairestaurang och sen blev det förkrök hos jenna och victor igen. Dom lärde oss lite nya drickspel och vid halv ett tiden drog vi ut för att testa på nattlivet. Först till Viking bar, svenskt ställe där vi träffade flera sköna svenskar. Där satt vi typ halva natten och sen vidare Till Green Mango, där vi shakade lite på dansgolvet. När det stängde vid tre tiden drog vi hem i ööösregnet till vårt hotell på lite efterfest, kortspel, och vid sextiden la vi oss och somnade på en gång typ.

Tisdagen var vi så jävla sletna och så var det fortfarande regn så vi sov typ halva dan, gick ovh köpte MASSA mat på Bk (så sjuukt stora portioner) och chillade ännu mer. Senare på kvällen gick vi ut och åt på ett skitbilligt bra thaiställe och resten av den aftonen hängde vi på rummet, mat och sovdag, haha.

Onsdagen Var det sol så vi skyndade oss upp och låg på stranden (som var typ en halv meter lång) där vattnet spolade med våra grejer ut, haha. Efter en halvtimme kom regnet så vi och jenna och victor satte oss på ett fik och fikade och snackade skit. Lite mer shopping. Jävligt nice gata vi bodde på faktiskt, det fanns för mkt man ville ha. På kvällen gick vi fyra plus två svenskar till till en svensk restaurang och åt tacobuffe, så värt, sen bjöd vi över dom till vårt rum och spelade och förade och sen blev det vikingbar igen med samma folk som tidigare :) skittrevligt men drog en någorlunda tidig kväll för skulle upp tidigt dan efter och möta min älskling som hade bestämt sig för att komma och hälsa på i någon dag...

Fortsättning följer, nu är det iaf söndag, klockan är snart åtta och vi har precis anlänt till Koh tao för några timmar sen. Ska hoppa i duschen nu, mer updates nästa gång. Plus massa fina bilder. :) puss!