puss!

Pics fran forra inlagget;

Lunch med alsko pa stranden

Aspepp efter vattenscooter. Mattias, Henry, Linda och jag :)

Romantisk kvall med sotis

Utflykt i Koh Samui

Mattias vid Grandfathers rock

Elefant trekking, sa sjukt kul! :D

Baby pa sin minielefant. :)

har massa mer bilder att ladda upp med internet har pa koh lanta dar vi ar atm ar fett seeeegt och stangs av om tva min. but ill be back, peace!

Sawadika

yoo. Ar i phuket och solar pa dagarna nu..vet att det ar lite trakigt att veta vad vi gjorde for typ fyra fem veckor sen men battre sent an aldrig :)

Saa, vidare om Koh Samui.
Pa torsdagen akte jag och motte min alskling pa flygplatsten (som for ovrigt ar jattevacker) och sen akte vi till en hotell i narheten och umgicks och pratade och myste i nagra timmar,inte sett varann pa sex veckor, lang tid! sen blev det stranden med kak och traffade dom andra sa vi korde lite vattenskooter. Fett kul! forutom att min forare korde sa javla snabbt i svangarna sa jag hade kramp i armarna for att jag holl fast sa hart, haha.  Sen gick vi och kakade middag pa ett billigt stalle och pa kvallen drack vi ol och spelade kort, jag, Mattias och linda. Innan vi la oss tog vi en romantisk promenad pa stranden ocksa, sa fint :)

Fredagen var det dags for lite utflykt sa vi hyrde tva motorcyklar och korde runt och kollade pa ons sevardheter. Vi akte till Grandmother och Grandfathers rock, berg formade som konsorgan men vi sag bara Grandfathers. Kakade lunch i det fina vadret och jag brande mig pa avgasroret sa jag fick en kohtao tatto (fast det var pa koh samui, eftersom alla i koh tao senare hade sanna sa tyckte dom att min ocksa var en kohtao tatto) anyways. Den syns fortfarande mycket tydligt, ett minne fran resan iaf om jag inte gor nan annan tatuering :)
Sen drog vi ivag pa elefanttrekking upp till tva vackra vattenfall varav ett var 80 meter hogt. Jattevackert. Akte aven nagon slags terrangbil pa dom buckliga 'vagarna' som var lite spannade. Lekte ocksa med en sot tigerunge.
Mattias bjod oss senare pa middag pa ett jattetjusigt stalle och pa kvallen gick vi ut en snabbis pa bargatan men det blev en ratt tidig kvall. :)

Lordagen sa jag hejda till baby, sov vidare och sen blev det stranden hela dagen. Eller ja, fanns knappt nan strand for vagorna skoljde upp hela vagen under solstolarna och snodde lindas skor och bok, haha. Harligt med fint vader iaf. pa Kvallen kakade vi pa stranden och sag pa en ladyboyshow. De var ganska duktiga faktiskt. Efter det var det bara packning for morgondagen som gallde.

Koh Tao.

Sondagen (officiella resdagen for oss tydligen) akte vi vidare till Koh tao :) Vi hakade pa en av alla manniskor som forsokte salja pa oss ett boende och hamnade pa Coral Grand dykskola :) Forsta intrycket var att alla instruktorer och masters var skittrevliga och laget var fantastiskt fint precis vid vattnet, pool och ganska lugnt vid den har tiden. Fick ett bra rum med Ac i misstag for allt annat var fullt. Vi sag pa solnedgangen pa stranden, hur vackert som helst och sen at vi middag pa en av alla strandrestauranger som fanns i narheten. Senare pa kvallen stotte vi av en slump pa Henry och Alexander pa Lotus bar, (som vi larde kanna i koh samui,varlden ar liten) och drack var forsta bucket och festade vidare med dom. Slutade med att vi drack ol hos oss och alla fyra somnade tatt intill varandra i var lilla dubbelsang :)

Mandagen var vi lite slitna och var tvunga och byta rum. Sa det blev en hamburgare pa stranden och lite sol och bad och sen var det dags for var forsta lektion pa dykskolan (av totalt fyra dagar). Sjukt taggade var vi och forsta lektionen var mest introduktion och se pa film. Jag som typ fasat for att dyka for att jag var sa javla radd for alla laskiga djur under vattnet blev nu anda javligt sugen pa att komma igang. Lat spannade. Resten av kvallen agnade vi mest at att plugga, duktiga som vi var. Fick en svensk bok och skulle kunna det mesta pa typ tva langa kapitel sa det var back to school igen och lasa. Intressant iaf :)

Tisdagen fick vi traffa var sota svenska instruktor som vi bett om, Lasse. Varldens snallaste och mest talmodiga kille vi kunde fa. Vi hade en teorilektion om det vi last, sen blev det lunch och efter det dykning i poolen! Fick lara oss skruva ihop utrustningen typ 892389 ganger och sen gjorde vi lite ovningar. Tyckte det var obehagligt att andas under vattnet men efter nagra timmar i poolen gick det hur bra som helst for oss :) grymt harlig kansla (aven om det inte var nanting jamfort med dyk i havet)
Pa kvallen sag vi pa solnedgangen, sen gick vi och kakade med Jenna och Victor och tre tyska killar dom lart kanna pa sin dykskola. (alla dyker har) Sen vidare hemmat for att plugga in de tre resterande kapitlerna ur boken.

Onsdagen var det antligen dags for riktigt dyk! Borjade dock med en teorilektion pa morgonen och efter en knappt halvaten lunch (hann typ inte med nat annat an dykskolan dessa dar) akte vi ut med baten med en gang andra som ocksa holl pa att ta open water. Vi gjorde tva dyk och det var helt fantastiskt. Efter det alskade jag allt med dykning. Gick lite trogt i borjan med ovningarna men tillslut satte vi allt och kunde simma ner och titta och andas med alla fiskar och allt annat. Sa javla coolt var det. Gar inte ens att beskriva. Hursomhelst. sen drog vi tillbaka, middag och sista pluggtiden pa rummet infor slutprovet dan efter :) tror jag somnade med huvudet i boken vid halv tre for man var sa sjukt seg :)

Torsdagen var man lagom pigg men sjukt taggad, borjade sex och skulle ut pa dom tva sista dyken. Dar star vi, Linda och jag med alla andra och vantar pa att Lasse ska dyka upp. Men tiden gar, alla andra 'elever' och instruktorer blir otaliga och tillslut orkar dom inte vanta. De fick inte tag pa Lasse som egentligen jobbar pa en annan dykskola sa dom sa at oss att vi helt enkelt fick ga och lagga oss igen och skjuta upp dyken. lagom glada var vi som hade pinat oss upp med varldens basta morgonhumor och sa skulle vi inte ens fa dyka!
Men efter typ fem, tio min nar vi precis lagt oss igen bankar det pa pa dorren och det ar lars som sager att han ar jatteledsen och att vi snabbt ska kla pa oss igen. Sa vi springer ner till stranden och hinner Preciiis med baten, haha. ganska komiskt med tanke pa att han sa at oss flera ganger att vi inte skulle forsova oss :)
Vi gjorde iaf vara tva sista dyk som gick mycket battre och det allra sista dyket hade vi mer tid pa att bara simma runt och kolla pa allt. Skitkul :) amazing. Val tillbaka skrev vi slutprovet, lite nervost men efter Lars rattat mitt prov och fragat om jag hade snott facit kunde han stolt saga att jag klarat det med alla ratt :) Skrev pa lite papper, i loggboken och fick mitt certifikat och sa blev jag dykare :) latt basta vi gjort hittils pa resan! firades med att lasse bjod oss pa ol. :)
Efter lite vilande och kak satte vi oss pa stranden med ett svenskt gang som vi bodde granne med och drack lite ol, sen drog vi vidare till en loungebar typ som hette Fizz. Efter det Lotus med dom vanliga eldshowerna, sjukt duktiga. Hangde med alla mojliga. (utekvallarna har ar ratt lika sa man blandar ihop det mesta). Festen avslutades iaf pa Fishbowl som ar mer som en klubb, men ocksa den precis pa stranden. Vid halv sex tiden vandrade vi strandvagen hem, tappade bort varandra men helt plotsligt var vi en meter ifran varandra. Forstar fortfarande inte vilka vagar vi egentligen gick men hem kom vi iaf efter en sjukt lyckad dag :)

Ska man till koh tao maste man dra till coral grand. Trevligaste manniskorna och basta lararna :)

t b c...

mer pics fran forra inlagget

veeet att jag suger pa  att uppdatera men orkar inte sitta vid datorn sa javla mkt :) har ju redan varit i thailand i en manad men nu kommer iaf fortsattning pa malaysiska bilder, sen lite thai :) mer text skriver jag ocksa om nagon dag snarast, promise! :)

Bird Park, vackert omrade

doublechicken. saa sota!

Flamingos plus en megastor

Chillar bland djuren

Mysig middag bland stora nargangna faglar. (saa slut pa fagelbilder nu, lovar. haha!)

KL tower by night, from our rooftop

Sedan lamnade vi mysiga Malaysia for skona Thailand..

Efter trubblet pa flygplatsen hittade vi Coconut pa Chaweng beach pa Koh Samui, thailand, basta stallet vi bott pa! storre an pa bilden med tva stoora sangar, eget schysst badrum och en fin balkong, billigt ocksa!

Hangde med Victor och Jenna forsta kvallen, drack lite ol och spelade kort. Astrevligt! :)

Pa beachen med en fruktdrink en molnig dag.

Utgang till den skona bargatan, har Viking bar dar vi traffade ett gang skona svenskar. Sen blev det Green mango, schysst dansstalle och efterfest pa vart hotell till sex, sju.

Dan efter sag ut sahar. haha. SJUUKT mkt mat och sangen. anda daligt vader sa..

Onsdag morgon och jag skulle halla flingor i munnen och precis nar jag hade paketet en cm fran munnen sag jag att en odla holl pa att trilla ner i munnen. hahaha fan vad jag blev acklad. den hade gomt sig i paketet och tankte springa in i munnen. JAVLIGT nara men han smet sen.

Efter tacobuffen blev det viking bar igen. Henry, jag och Victor :)

Sen dagen efter kom min alskling till koh samui och vi gjorde massa roliga saker som vi tar sen plus mer pics..nu ska jag spela spel(!!!!!!!!!!!!!) :D:D:D med linda sen sova. sjukt slitna och ska upp tidigt imorgon. Ar pa phi phi island btw :)