Penang

Hejsan allihopa!
Har varit dåligt med bloggandet senaste dagarna, men nu fick vi igång internet på lindas dator med lite hjälp av en annan svensk som också bor här :)
I torsdagskväll åkte tog vi som sagt en powernap vid sju, och vaknade typ inte på hela kvällen förrän tolv, haha. var så sjuukt trötta. sen såg vi en film och sov vidare. Fredag morgon käkade vi och kollade upp bussturer, som skulle ta fyra timmar till Penang och packade ihop och gav oss iväg. När vi väl kommit på rätt buss tog det istället sju timmar, men jag tyckte det gick snabbt ändå :) vi åkte genom jättevackra landskap, höga berg, vattenfall, palmer och grönt överallt. Stannade ett par gånger för att gå på toa, vilket här är typ ett hål i marken, ibland en vanlig toalett. Och mitt i allt meddans vi åkte reser sig busschauffören upp och sätter sig längst bak i bussen.Det ar typ det roligaste på hela resan. vi typ "wtf!?!" haha. Tydligen satt det nån liten snubbe precis bredvid honom när vi pkte utan att vi sett honom. ;D Sen tog vi iaf färjan över till ön och med lite hjälp av taxin kom vi fram till ett hus med en liten skylt där det stod Baan Talay(tror det stavas så) ett litet hus med några människor i trädgården. Vi var lite skeptiska först, har ju aldrig bott på hostel men personalen här är hur trevliga som helst och man känner sig verkligen som man är hemma hos nån.
På kvällen käkade vi kyckling (som vi gjort varje måltid haha) på ett ställe precis i närheten och sen satt vi oss i en lounge på ett annat fint hotell. Var rätt lite folk så vi flyttade till hotellet precis bredvid oss, med noll meter från havet satt vi vid baren och beställde in en bucket med tigeröl, thats what we drink.  Träffade några trevliga Malaysier som vi hängde med, kul kväll =)
Igår var jag cpbakis konstigt nog men de gick över snabbt i värmen, så vi drog till stranden rätt tidigt för att ta till vara på solen och värmen (det är fint typ 8-16 sen kommer spöregn i några timmar, varje dag). Hur härligt som helst att ligga där under en palm och steka, men vågade knappt bada för att jag sett varningsskyltar för maneter, som om jag inte vore rädd för ofarliga maneter redan liksom. Där hängde vi iaf hela dan,gick och käkade på ett buffé ställe, asnice och starkt såklart. Sen skulle vi gå och utforska området, skaffa lite nummer och sprit, låångt gick vi och hittade allt vi behövde men när vi var som längst bort började det spöregna igen. Och då snackar vi inte lite regn utan vi fick vada i vattnet helt dränkta när alla kollade och tutade (as usual here) på två turister i korta kläder med solglasögon, keps och smink rinnande till hakan. Haha, sen dess har vi alltid med oss paraplyet.
Gick iaf tillbaka en bit, käkade på ett billigt ställe (14 kr för bådas middag) men där fick vi ingen öl till maten för att dom var muslimer :( Sedan satt vi på rummet och spelade lite och sen kom våra nya malaysiska vänner och hämtade upp oss för att gå ut och fira en av dom som fyllde 18 och visa oss kroglivet. Plockade upp en kille på vägen och stannade till vid deras hus (största och finaste jag sett, på riktigt, sjukt lyx) och drog sedan till klubbgatan. Jättegrymt ställe med massa klubbar men vi skulle till den bästa och kom gled in med gänget. Första dom gjorde var att beställa in 5 flaskor whiskey och sen var partyt igång. Skittrevligt, musik och dans. Väldgt mkt folk dock, alla går ut på lördagar och onsdagar här typ inte fredagar så. Sen satt vi utanför och hängde alldeles för länge tills dom skjutsade hem oss igen, i rivfart. :)
Idag vaknade vi upp, åt frukost, sov till tre. haha. Men det förtjänade vi, hade fortfarande inte sovit ut ordentligt. Vi drog till stranden en timme och träffade en till en början trevlig kille men som tillslut, fast vi skrek att han skulle dra och att vi ville va ifred, bara stannade och ställde sig och råstirrade på våra tuttar och sa hur sexiga vi var, slutade med att vi sprang snabbt till vårt hostel så han inte skulle se var vi bodde, haha. Man går fan inte många meter innan man blir uttittad, och inte på ett diskret sätt.
Sen drog vi och käkade lite bakiskäk, och vandrade hem i regnet. Hängde lite med två svenskar som bor här nu som sagt och sen har vi suttit här, helt fascinerande att skype och internet fungerar. Så nu får ni lite nya bilder från de senaste dagarna + några från dagarna precis innan vi åkte. :)
Linda, jag och Erika på vår Julafton en vecka sen :)

Underbart god julmiddag

Klappar under min söta julgran (nästan alla var till mig :D)

Sen till resan:

Avsked på Arlanda

Med nackkudden påväg mot Kina

Kina

Flygplatsen i Peking

Kuala Lumpur från 11e våningen

China town

Påväg med färjan till Penang

Sötaste Brackie som bor på vårt hostel :)

På hotellet vi började vår fredagskväll

Fick en till vän, Baby hette hon :)

Våra nya underbara vänner

Påväg till stranden

Jag kör en sexi pose på stranden, haha

Middag på 14krs-stället :)

Taggad på Utgång

Prommis idag

Nödvändig shopping tills ikväll

Såååja. Det var lite pics från mig. Har massa roliga från lindas kamera men det tar vi en annan dag, är sjukt trött, klockan är snart fem och linda sover förlängesen! Nattii, nu ska jag försöke sova 3 h innan linda kommer väcka mig!