Vackra Koh Lanta

..När vi kom till Koh Lanta mötte vi upp eva-marie, och fixade nytt boende. Vi hittade några jättesöta bungalows precis vid stranden med egen pool. Superbilligt trots att det fanns det mesta. Min kräsna mor bytte dock upp sig tre gånger till bättre bungalows, haha. Trodde det skulle komma in ormar genom de täta springorna. Vi hängde på stranden, helt öde och samtidigt lite skön rehab från phuket. jättefint. På kvällen mötte vi upp lite vänner till eva-marie som bodde och jobbade därnere och åt middag vid stranden vi bodde på. Väldigt lite folk men fanns ändå en del mysiga restauranger med mysig belysning.

Dagen efter hängde vi på hela vår långa fina strand (sjukt fint väder, typ här man fick mest färg). Satt även och chillade vid vår egna bar/restaurang med trevlig personal. Åt, solade och badade på stranden hela dan. På kvällen när vi skulle ta en tuk-tuk till stan träffade vi trevliga abud (om jag minns rätt) som snabbt blev kär i mig och därmed vår personliga chaufför resten av vistelsen, haha. Han trodde jag hette Allah, sjukt kul. Anyways det var Evrys sista kväll i thailand så vi åt på en mysig restaurang i stan som låg mitt över vattnet och efteråt gick vi runt och shoppade en massa vid stånden :)

Nästa dag ville jag och linda se mer av ön så vi tog en karta, hyrde moppar och åkte runt säkert överallt och tog massa fina bilder. Läskiga vägar, vackra platser och roliga djur längs med kanterna. Åkte till old town som var helt dött. Åkte ner till ett viewpoint och käkade, så fint. Sen mer neråt ön och vidare mot en grotta. Hoppade dock att gå in för hade hört att den var full med spindlar. Var även halvvägs påväg till ett naturreservat men det var fan en helt jävla SJUUK väg dit. BRANTA GUPPIGA backar i flera km. Skojar inte, dödsvägar alltså. Moppen dog lite, så vi vände och försökte låtsas som inget. Satt tillbaka den trasiga regplåten som gått sönder. haha.
På kvällen var vi taggade på party . Dinner on the beach sen ringde vi vår privatchaufför som körde runt oss till olika partyställen. Men det första stället var vi för tidiga på så vi åkte till en annan strand där vi sett att det skulle firas full moon. En mysig liten bar på stranden med skönt folk. Träffade en härlig dansk som vi hängde med samt en svensk och lite andra. Drack goda shakes och hade hur trevligt som  helst. Vår chaffis var ute med oss och väntade tills vi ville hem :D

Nästa dag ännu en Stekhet stranddag. Höll mig mest i skuggan i början för mådde så skit men sen kunde man ligga på stranden lite. På kvällen käkade vi på vår egna restaurang med mami och sen drog vi tillbaka till samma pub som dan innan. Det var full moon så ännu mer folk. Massa roliga sköna människor i den grymt coola baren. Drack mer goda shakes, var allmänt crazy och diskuterade hur vacker himlen var halva natten med dansken. När jag kom tillbaka efterfestade jag lite med våra grannar i bungalowen bredvid :)

Sista dan på koh lanta och sista dan i thailand för mamma totalt. Hon vinkade av oss när våra båter skiljdes åt och nu var jag och Linda påväg till Ao Nang, fastlandet igen. :)

tbc..

party phuket

Mitt i högsommaren, tyvär på jobb och sliter. Men hittils har sommaren varit fin och den är inte över än :)
Fortsättning på vår spännande resa tänkte jag skriva lite nu.

Var var vi nu då, vi hade precis anlänt till det hektiska phuket på det största turiststället av dem alla. Jag, Linda, Marcus och Jonas mötte upp deras polare som redan bott där ett tag och käkade en god lunch och njöt. På kvällen fixade vi ett billigt boende, nära deras fina hotell (dom både såklart alltid bättre för att dom bara va där några veckor), gick runt på alla trafikerade gator bland stånden och käkade köttbullar på Håkans bar :D som var bland det första vi hittade när vi gick runt.

Vi gick upp tidigt följande dag och låg och stekte på den smetade stranden. det var sjukt vad mycket solstolar och folk det var, men sen var det också en fin och nice strand. vi drack fruktdrinkar, flöt på ballonger och chillade hela dagen. På kvällen var det party på största festgatan, minns inte nanmnet men alla som vart där vet vilken jag menar. Sjukt jävla drag med galna saker överallt. började på white room och sedan vidare till andra ställen.  Tror det var den kvällen vi var på ping pong show. det var en fin upplevelse som alla borde se.. :)

andra dagen sol, bad etc. allt vi gjorde här var solade och festade så lite svårt att minnas när allt var. På kvällen hängde vi på bargatan och tävlade i massa olika spel. Skitkul. bland annat tävlade vi om öl mot grymma thaiare på att slå ner spikar. och linda ägde dom. Thaitjejen blev lite kär i henne för det. haha. kul kul.

mer sol, bad, fest. dunno. kul var det iaf. ni får se pics sen.

En dag var vi alla tio iväg till ett vattenland en timmes färd från phuket. Det var lite mindre än väntat men vi hade skitkul ändå. flöt runt i badringar,åkte lite häftiga banor men mest hängde vi i babyland. haha. så roligt! :D
Kvällen var iaf grym och den minns jag. Började som vanligt på ett grymt white room. Fett taggade med isbuckets och senare drog vi vidare till en GRYM rockkrog. Ett svenskt liveband spelade metallica covers och före showen stötte jag på håkan. in i vip-rummet med han och bandet och en annan skön dudes och sjöng låtar och hängde. Fett kul. Var där inne själv men sen hittade jag dom andra och han bjöd på shots och sen var det fett med RÖJ längst framme vid scenen. Så jävla kul! träffade även två birkakollegor av en slump på just den baren. kul kul :) framåt natten var jag och marcus inställda på nya bus och smög in i en stor taxi och sov. vet inte varför, tror det var för att vi inte kom in i deras hotell. Vi blev sen instängda men trodde vi så vi låg där och asgarvade i typ en timme men sen märkte vi att man kunde smyga ut genom förardörren. Så tillslut kom vi upp till deras hotell och delade säng med fyra pojkar. mysigt.

dan efter hade mamma bestämt sig för att hälsa på, she missed me to much. Hon kom tidigt till vårt hostel och vi hängde med henne på stranden. något slitna. käkade på håkans bar igen, för hennes skull. haha. gick runt och shoppade och allt möjligt.  En av dagarna åkte vi en vansinnes färd i taxi till en annan strand som var betydligt lugnare och finare.
En dag åkte vi en sjuk och sjukt rolig vattensoffa efter en båt, jag marcus och linda. trodde vi skulle dö men vi hade bara nackspärr några dar. men det hjälptes med mer thaimassage :)

Samma kväll mamma kom åt vi allihopa på en skitmysig restaurang och lyxade till det lite. Det unnande vi oss och det var sjukt gott.
Mer partykvällar och hängde på en stor och fet nattklubb. träffade en skön svensk och dansade oss svettiga till ovanligt dyr öl hela natten.

Det var ungefär det västenliga jag minns av phuket, jävligt osäker på när vi gjorde vad, lite dimmigt. Men nu fick ni iaf en bild av hur det var den veckan :):) sjukt kul och precis som man föreställt sig. Lite väl mycket horor med gamla gubbar som var rätt grows men men.

Efter denna vecka åkte vi till nästa anhalt; lugna koh lanta. För att återigen träffa Evry med mamma den här gången.