awesome days

...tänkte skriva nåt coolt på malaysiska som vi lärde oss igår men det minns jag fan inte. haha. Hej iallafall!
Ligger nu i sängen på vårt hostel, same old. Har snart varit i Penang en vecka, eller iaf 5 dagar, har gått sjukt snabbt. Är så trött som det går efter 2-3 timmars sömn per natt de senaste dygnen. så ursäkta ev. felstavningar och kortfatthet.
Igår iaf vaknade vi tidigt, trött efter att jag suttit här hela natten. Låg på stranden hela dagen, med högtalare och vackert väder, perfekt. Tyvärr är vattnet vid just den här stranden lite skitigt för tillfället, det spolas upp massa grejer på stranden, så det blev inte så mycket bad. Men skön sol :) sen började regnet lite tidigare än vanligt så vi planerade lite utflykter här hemma och sen gick vi och käkade. Hittade en genväg till alla matställen, en muslimsk gata med moskéer och böneutrop halva kvällen. Efter middagen (som för en gångs skull mättade) drog vi oss tillbaka, fixade oss och mötte upp våra malaysiska vänner. Anledningen till att jag alltid skriver så är att jag inte minns deras namn. haha, bara Joel och Zen, dom vi hängt med mest. Men det är alltid nya människor med så vi lär oss aldrig. Vi stack iaf till en pub. Såklart förväntade vi oss typ en liten bar men kom till den vackraste puben jag någonsin sett! (Vi hänger verkligen med rätt gäng ;) ). Stort, vackra neonfärger, glasväggar, växter. Utomhus en stor pool, vatten rinnande och man sitter mitt i poolen med fötterna i vattnet på mjuka "solstolar" typ. Awesooome! Där satt vi iaf ett gäng, beställde in några bucket och lärde känna varandra och mer om malaysia. Körde lite korttrick för en av dom var GRYM! (men dom kom inte på mitt trick heller!) Snackade skit och i slutet spelade poker. Inte jag dock, vågade inte förlora dyrbara respengar, haha. Men för Linda gick det bra. Pratade med min första shemale, tyckte jag var coolt, såg inte nånstans att det var en kille. Grymt trevligt var det och sen stack jag, Linda, Joel och Zen hit igen. Något full, skypade meddans Linda försvann nånstans. Efter typ tre timmar kom zen tillbaka och tog några cigg med mig och hans vän, undrade vart linda & co tagit vägen. Gick iaf och la mig runt halv sex, och vaknade lyckligtvis upp bredvid linda. :D
Idag var vi sjukt trötta (lite sömn, hangover och varma) men skyndade oss upp för vi hade bokat en rundtur på Penang för att se på lite turistattraktioner. Vår taxichaufför hämtade upp oss och vi började vår resa mot vår första anhalt, Spicy Garden. Visste typ inget om ställena. Men Det var grymt! Gick in på en stig i en slags djungel där vi fick se hur det växte alla möjliga kryddor, träd och växter. Sjukt vackert och spännande. (dock varmt och vi var ju så jävla trötta) Så vi belönade oss med en god fruktdrink efteråt. Var iaf underbart, trots nervositet för alla myggor.
Stop 2, Batik Factory. Fick se hur dom tryckte och handmålade olika tyger till kläder väskor och allt möjligt. Hur fina och detaljerade som helst, ville gärna köpa något men det var såklart rätt dyrt.
Stop  3, Butterfly farm. Gick in på ett ställe med jättefin natur med alla världens vackra fjärilar, insekter, fiskar och lite alla möjliga djur. Bilderna jag laddar upp nu är från min kamera och den tog inte så bra bilder på allt som rörde sig men lägger upp de vi tagit med systemkameran senare. Var jättecoolt att se alla djur iallafall, även om jag knappt vågar kolla igenom min mapp på dator eftersom jag tvingade mig själv att ta kort på en fucking spindel. Som bevis på att jag är modig liksom. Men nu kan jag inte se igenom bilderna istället...haha jaja
Blev bakiskäk på donken, hur sega och övertrötta som helst, allt var kul där. Minns inte riktigt vad.
Sedan vidare på vår långa spännande utflykt, stop 4. Kek lok si temple. Det största buddistiska templet i Malaysia. Jävligt mäktigt. Sjuuuuuuuuukt stort, vi gick inte igenom hela,eller i närheten av halva ens. Men det var hur fint som helst. Nästan så man gick och blev buddist. Nä men det är ju den enda något vettiga religionen enligt mig.
Stop 5, Snake temple. Fick se alla möjliga ormar och på hela området som vi var på hade dom ormar lösa. Fick även hålla i några krabater, så himla söta tycker jag faktiskt! Ganska coolt ställe.
Sista stoppet, Botanic Garden. En stor vacker park med växter, träd, kaktusar och massvis med apor! Så himla söta. Åkte först ett litet tåg genom parken, sen gick vi själva och fotade lite. Gick och skulle fota min första apa, men när jag gick lite nära visade den tänderna och försökte hoppa på mig. Haha, dom försöker ju sno allt man har i händerna. Så var lite mindre närgången resten av gångerna. Men dom var fortfarande himla söta!!
Efter den långa 8h-turen åkte vi hem, tog en powernap, gick och käkade en snabbig och nu ligger vi helt döda i sängen. Har gjort och upplevt så mkt coola grejer på en dag så man är något slut. Tog några hundra bilder men väljer ut några stycken att visa nu :)  Resten tar jag en annan dag, och dom finaste från systemkameran tar vi också sen.
Jag och Brackie igår efter stranden, lite bränd


Riktigt god middag igår


Taggade på utgång


På puben igår. Är såå mycket finare i verkligheten!


Jag och söta Jeanelle från Singapore. ser galen ut på alla bilder från igår...


Linda och Joel


Spice Garden


SG. Jag inkletad med 268372 lager antimyggmedel. :)


Batik Factory


Butterfly farm

Cool fisk


Söt


Krabat som ser ut som ett ansikte, ser ni?


BF. Underbar natur


Templet


Jag poserar ute i stekheta värmen


Köpte ett armband som skulle hjälpa mig i livet. min är den med "Give ones the power.."


Elegant med munkar och vacker musik

Snake temple. Några ormar chillar ovanför oss.


några lite farliga..


..och några var kramgoa


Sen fick vi leka med massa ormar, varav en placerades i mitt hår. Asmysiga! :D


Höll nästan på att snubbla på den här krabaten :)


söt skylt för sköldpaddorna


Fet orm!


Fanns lite apor på ST, tyvärr i bur.


En liten orm i en bur. fett (känner att kreativiteten till mina bildtexter börjar slockna..haha)

Botanic Garden

Där sprang det massa små apor!


Liten hungrig apa


Fick bevittna en födelse (fick även se ett roligt förökande par men det hann vi inte knäppa kort på)


Stolt mamma


happy family


Chillar med lite mat


såååå...det var bara några få av alla bilder vi har på datorn :) nu är jag tröttare än tröttast, klockan är halv tolv. linda ligger och sover med öppna ögon, ser läskigt ut så ska väcka henne så hon får datorn ett tag. sen kanske det blir en film, bok eller bara sova. sov sött! imorgon blir det stranden igen!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Skulle ju lika gärna kunnat åka till skansen ju! Guuuuud vad härligt det ser ut! Saknar dig sötnos!

2011-01-16 @ 18:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0