Sommaren, hösten och allt därtill

Heeeeeeeeeeeeeej! :)
Nu ska jag berätta om vad som hänt i mitt liv de senaste månaderna, typ hela sommaren och hösten. Har som sagt varit en fullspäckad underbar sommar med massa roliga saker och en ganska intensiv mysig höst med alldeles för lite tid. Ska se om jag lyckas skriva klart detta inlägg innan kl 9 då man Måste se på "berg flyttar in" hos min älskling flinck, annars får jag ta ett uppehåll :) får inte missas!!

Okej, here we go. Sommaren.. var underbar på alla sätt! Resor, värme, vänner, FEST och kärlek. Fest typ varje dag nästan tror jag, kanske därför jag var för sliten när jag väl hade nån tid över för att skriva nåt här. Men så kul. Vi kan ju fortsätta där jag slutade, Midsommar var en grym helg. Hade med mig Lisa till Åland, blev en övernattning hos Dj, vår vän, sen själva midsommaraftonen blev en kväll ute på landet, bland klippor och hav, grillning och vänner och en hel del nya ansikten. Som en riktig midsommar ska va, perfekt! :) Sen lite mer fest såklart och en tripp till grönan med tjejerna, skitkul :) älskar grönan!
Sedan en veckas jobb, visbykryssning, gick av i det soliga vädret och hyrde en solsäng som vi stekte på, med vår nya vän kocken Mattias, som nu har blivit en riktigt nära vän :) hade hursomhelst en jobbvecka bestående av mycket sol, fest, lite sömn och lite boxning. Niice!
En vecka ledig igen, blev såklart en helg på åland i juli med jenny. Vi åkte båt med Nicke och co, Festade på dinos och hamnade lite här och var, så som det ska vara en partynatt på åland helt enkelt. Jag och Linda hängde med några sköna finländska turister som vi festade med några dagar, och sen åkte jag hem och till grönan med Lisa för att avnjuta en Thorsten Flinck-konsert i värmen :)
Ännu en veckas jobb, Mer party, kryssning i riga med EXTREM värme, mysig stad och god mat, mer jobb och mer crazi party med en annan ny vän jag lärlde känna, plus en hel del andra nya underbara kollegor såklart <3
Sen hem igen, färga håret blooont! omställning. Rockoff vecka, middag hos mig först med gänget, stadshusbacken och krökade järnet, Dinos med vännerna, hängde på arkens hotell med min vän Mattias som kommit dit, spelade volley, festade nån dag med jenny hos tibbi som vanligt och allt som rockoff-veckan hör till..
Efter det direkt en vecka på jobb från åland. Började träffa en söt pojke på båten, jobbade, hjälpte till och laga mat och sedan hem redan på söndag för en vecka i tyskland, WACKEN!
Wacken var grymt. låånga bilturer, sjuka mängder folk och tyskar, HÅRD musik och grymma konserter, även lite party. En helt awesome festival som man blev NÅGORLUNDA sliten av. men sjukt bra, vill dit igen. Såg bla. Alice Cooper, Mötley Crüe (<3), W.A.S.P. och Iron Maiden för att nämna några.. :)
Sen hem på en liten dejt och sen jobb igen, party, sjuk som satan efter festival men ändå mysig vecka, visby igen med gänget på en guidad tur, askul. :D osv..
Sen gick mitt vikariat ut och nu är vi nånstans runt den 18 augusti. Var i stockholm hela veckan på jävligt länge, hängde i sumpan och festade, i tyresö och festade, i aspudden och festade och träffade mina älskade vänner jag inte sett på hela sommaren typ. Samt mycket hängande i Abrahamsberg hos min nya pojke jag träffat.

Höst
Fick Iallfall jobba veckan efter ändå, :) dock natt vilket var lite segare, men jobbade med sköna Madelene som gjorde det askul ändå, lite party (dock på morgonen, dagen haha) och annat mys.
Veckan efter bjöd den söta pojken mig, vid namn Mattias (också kock som min andra kockvän Mattias jag träffade på båten innan), på spa på Yasuragi, japanskt spa här i närheten av mig. Trerätters, varma källor och behandlingar med en supersöt pojke, hur mysigt som helst. Och av en slump hade vi blivit uppgraderade från den billigaste rummet vi beställt till den lyxigaste sviten som hade en egen varm källa och var hur stort och fint som helst. underbart!! :):)  Mer den veckan var det kräftskiva hos Corre med sötisarna som följdes av en kväll på Berns. Sen blev det bio, Vaccinationer och planering inför min och Lindas Asien resa. Hängde lite med jenny och andra älsklingar.
Fick jobba veckan efter också, Som vanligt party och mys, alla veckor på jobbet är så intensiva, roliga och lika så jag minns inte riktigt när jag gjorde vad. :)
Och lediga veckan efter det var det kräftskiva på Åland med kollegorna. Så sjukt kul, alla var apfulla, dansade som djur och hade hur jävla kul som helst. Inklusive jag :) gryyym kväll! och kul att några hade klätt ut sig :) Stannade på åland resten av helgen med Mattias, visade krogarna och var på fest hos Susie (som nu redan är i Asien och reser som vi ska möta upp nånstans) och åkte hem på söndagen. Måndagen hade jag och Mattias en helkväll hos han, festade till det och det var då vi bestämde att vi var tillsammans :) <3 En underbar kväll med en underbar man.
Ännu en veckas jobb fick jag, askul vecka, jobbade med madde, busade och hade grymt kul på jobbet och efter, firade baby som fyllde 31 med en kul utgång och presenter (som han fortfarande inte använt upp!) och planerade lite mer resa med linda.
Sen var jag ledig i fem veckor. (för just på dom två arbetsveckorna jag skulle jobbat under den tiden hade jag lovat att ta ledigt, en helg för att fira cornelia och en vecka för grekland, så det blev 5 totalt)
Första veckan var jag i Växjö och hälsade på Älskling familj och vänner, intensivt med spännande. Sen färgade håret brunt igen (kändes som jag inte orkade hålla på och färga utväxten hundra gånger), höll på och fixade med visum, vaccinationer, flygbokningar osv, hängde med Cornelia (middag och utgångar), träffade en gammal vän på en öl på söder, Firade cornelia den helgen för att hon fyllt 20. (därför jag tagit ledigt den arbetsveckan). Så eftersom det var på arbetshelgen fick jag inte jobba hela den veckan.
Nästa vecka tog jag det lugnt, hängde med mina vänner och min älskling och myste, shoppade och bara njöt av ledigheten. Gick ut och åt med älsklings broder+fru en mysig kväll som slutade på ankan, nästa kväll lagade han middag till mig och min familj och tog avsked av mig som skulle till Grekland med familjen. Sorgligt med tanke på att vi i princip hade spenderat varje natt tillsammans sen 20 juli, första gången vi sov ihop. förutom den första veckan när jag var på festival och utöver det högst ett dygn typ hade vi aldrig varit ifårn varandra så länge. :(
Hursomhelst var Grekland, Rhodos jättemysigt! åkte med mamma, pappa, kusin och moster som tidigare nämnt. Bodde på ett fint hotell med massa mat och rätt kass kvällsunderhållning. Första dagarna var det spöregn men sen blev det strålande väder! Hyrde en bil en dag och åkte runt på rhodos, gick ut med Fredrik (kusinen) två kvällar och festade till det rejält, skitkul!! träffade massa sköna människor och var fulla som djur. :)
Sen åkte vi hem. Spenderade tre underbara dygn men ledsamma dygn med min älskling. På Onsdagen skulle han flytta till Thailand i sisådär 7 månader. Det var så sjukt svårt att säga hejdå, fast jag vet att vi älskar varandra så sööög det. Har iallafall hört nästan varje dag sen dess och nu är det "bara" typ två och en halv månad tills vi ses igen när jag och Linda är där någonstans i trakterna...
Dom senaste två veckorna iaf, första var jag hemma och firade Maddes födelsedag, festade med Anna, åkte till åland och firade morfar och förberedde lite småsaker inför resan. Senaste veckan har jag varit på jobb, sista veckan antagligen på typ fyra månader :) Det var kul, även om det var ensamt att sova själv så var det lite party och roliga dagar :) Kom hem i måndags och sen dess har jag typ isolerat mig hemma, cp-kallt ute och försöker att göra av med noll kronor den här veckan så jag sparar pengar inför vår resa, som är om mindre än två veckor!!!! stööööört!


Hursomhelst tänker inte skriva så mycket mer nu, fråga om ni undrar nåt :) Där har ni en snabb osammanhängande uppdatering av den underbart roliga sommaren och den allt för korta mysiga hösten :) Haft en del att göra så förlåt mig för sämst uppdatering, men ska verkligen försöka bättra mig. Speciellt på resan :) Har även skaffat resdagbok på www.resdagboken.se, heter Sofiuz där med. Men den är till för alla, så kanske blir lite mer formell men skriver nog antagligen mer där i vilket fall som helst :)

Nu ska jag fortsätta kolla på Thorsten och lukta på mina 7 underbara rosor jag fick av min älskling på posten idag(fick även choklad ocn en söt nalle, han är underbar <3). Bjuder på lite random pics från sommaren och hösten så ni hänger med lite bättre.! Puss!


En kul och blöt midsommar i Eckerö :)



På Arken en sommarkväll


Grönan med tjejerna



Sol i sthlm med Cornelia och Bianca


Visby med min söta kollega :)


Kommentarer
Postat av: Erika

inte tyckte jag det var rörigt och osammanhängande. kul med massor av bilder, men en blev dock dubbel. laddar du upp bilderna i full storlek på bloggen eller? fattar fortfarande inte hur du lyckas att få bildtexten så där fint under bilderna ^P

2010-11-11 @ 03:25:51
URL: http://ladylemiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0