Bangkok

okej. Bangkok

En trött taxiresa in till huvudstan och snart var vi framme i den hektiska trafiken. Gaalet stort och hektiskt. Vi började med att möta upp Marcus, Jonas och resten av gävlegänget. Käkade lite thai och sen smet vi in på deras flashiga hotell. Vem möter vi där om inte Sandra från Birka, igen! haha. Fett sjukt i den stora stan. Vi gjorde oss hemmastadda. Jag delade rum med Marcus och Johannes. Fett mysigt. Stor pool på hotellet och allt. Låg och stekte lite. på kvällen gjorde vi oss i ordning. Blandade buckets och beställde roomservice och satt och njöt på vårt fina rum. Sen taggade vi till och drog ut på bargatan. Till en ascool bar med massa neonlysen och halsband som lyste och allt möjligt. Där blev det buckets, en massa dans och en fett kul kväll. Fortsatte festa på gatan och försökte köpa öl av thaiare men tillslut sent på natten kom vi till hotellet, festade vidare och sen somnade jag och marcus tätt ihop :D

Dan efter sov jag och mackan typ hela dan. Vaknade sent och åt en schysst hotellfrukost och låg sen vid poolen en stund. Det var en jävla massa smyg eftersom vi egentligen inte fick va där. men ingen märkte eller brydde sig. Senare bestämde vi oss för att åka till ett av de stora shoppingcentrumen i Bankok som låg i närheten och det var GRYMT! så sjukt stort, billigt och det fanns ALLT. gick runt och shoppade galet och var lycklig. tog en bärs och sen åkte vi tillbaka. Gjorde oss i ordning och sen var det buckets som vanligt igen :D Denna kväll blev dock helt galet. Vi kom till en gata (gaygata men det fattade inte vi) och jag och marcus drog in på en krog som vi trodde att resten följde med på. men dom tappade bort oss så vi två gick in själva och tyckte det var konstigt att det gick massa thaipojkar i bara tajta underkläder. En kille frågade marcus vem han ville ha, och vi blev lite suspekta. Sen helt plötsligt en trappa upp var det en stor scen och massa publik så vi slog oss ner, beställde en svindyr drink och fick order om att inte fota. Sen kom lättklädda thaipojkar upp en efter en och visade upp sig och gubbarna/männen i publiken satt upp olika poängskyltar. vi typ "wtf?" och trodde att dom typ blev sålda men det visade sig senare vara nån slags skönhetstävling. hahah. sjukt kul iaf. Sen hittade vi resten av gänget och bad en taxi köra oss till en fet klubb. kom till ett ställe där man var tvungen att lämna in kameran till nån random kille och sen få gå in, dyrt inträde också. vi bah nej tack och tog en ny taxi och bad han köra oss till ett nytt bra ställe. tog aaslång tid och när vi stannat såg vi att vi kört runt och kommit tillbaka till exakt samma ställe. man bah wtf!? det var ju bangkok ffs, nåt annat måste ju finnas? men vi gick in och det var riktigt bra drag. en slags catwalk med pålar som vi dansade vid och marcus klättrade högt upp och var påväg att bli utslängd. Men sjuuukt kul i vilket fall, fan vad vi röjde!

Nästa dag var jag och linda tvungna att leta nytt boende, betydligt mindre och sunkigare, men låg mitt på khao san road vilket är en känd gata med massa bra shopping, stånd, barer etc. Sen blev det ännu ett shoppingcenter och killarna köpte ipads meddans vi handlade allt annat möjligt :D käkade världens mäktigaste glassportion på en cool glassbar. Kändes som jag skulle spy men så värt, fick iaf i mig halva.:D Sen hängde vi lite i spelrummen och tillslut åkte vi tillbaka hem. En sista middag med gänget innan dom skulle dra på en mysig bar. Sen gick vi, marcus och jonas till en bar med liveband och hängde och snackade skit. ett tråkigt avsked.

Nästa dag var det jag och linda och vi bestämde oss för att åka till ett stort  känt akvarium i ett shopingcentrum (fatta då storleken på hela centrumet!). Färden dit var ju inte det lättaste eftersomalla tuktuk förare fått för sig att vi måste ha minst två stopp på vägen dit( hos olika juvelerare, resebolag etc) så dom ska få bensinpengar. ganska sjuk deal men TILLSLUT kom vi fram. VI tog ett paketpris och gick runt och såg ALLT om undervattensliv. fick gå "backstage", åkte båt genom en hajbassäng, fick fiskmassge (kittlas som fan) och såg allt! Hur häftigt som helst nu när jag blivit lite insatt i undervattenslivet. en häftig dag so, avslutades med lite mer shopping på bangkoks gator innan vi drog oss vidare till khao san.

Sista dan i bangkok och vi åkte runt med dom välkända båtarna och såg bangkok från sjön. Hade världens sötaste guide som också berättade att kungen låg på bangkoks sjukhus just när vi åkte förbi. det var jättefint och vi vandrade runt lite. Tyvärr började jag må väldigt dåligt så var tvungen att dra hem snabbt och låg i sängen resten av kvällen. Inte så bra sista dag kanske men tillslut kunde vi iaf gå och käka en bit mat. :)

Nästa dag var det bara packa allting och säga tack till två underbart sköna månader i thailand och allt häftigt vi gjort, för nu var det dags att åka till ett nytt land, en ny kontinent med helt annan kultur och människor. VI var påväg till lindas drömland och något jag visste alldeles för lite om, landet down under. Australien!!! :)

Hua Hin del 2

yooo. Nu är det höst på riktigt. kallt och jättemörkt ute och läskigt att vara ensam i lägenheten när min älskling var tvungen att åka på jobb idag. Och vi som firar 1 år idag! <3 Älskar honom så mkt. Men vi firade igår kväll ute på en fransk restaurang i gamla stan och sedan åkte vi tillbaka hit och myste. :) och idag har han fått en fin bok av mig med massa bilder från det senaste året. Min lilla darling.

Men nu ska jag bota min ensamhet här med mer updates från resan. Hua Hin var det ja.

gud vad resan dit var lång och jobbig, även denna gång. Som tur är hittade vi trevligt sällskap i form av tre svenskar som köpt ett hus däruppe och nu skulle flytta dit. Vi var ditbjudna när vi väl kom fram nån dag om vi ville. (Hittade tyvärr aldrig dit). Vi kom iaf fram till huvudstan sent på kvällen och då kom älskling och mötte oss på moppen och skjutsade linda till sitt hostel och mig hem till honom där vi pussades hela natten. <3

Första riktiga dagen lånade jag och Linda mattias moppe och körde runt stan, visade henne lite ställen där jag varit innan, bla apberget och fina utsiktställen, samt stranden med alla söta hästar. Visade sig även att min vän Madeleine med lite familj och vänner just kommit dit så vi svängde förbi deras hotell och sa hej och på återseende. Skulle träffa dom senare. PÅ kvällen käkade vi middag i stan och gick runt på en marknad och sen mötte vi upp Madde, Teresia, Carro och Mats och drack lite öl och drinkar. Vi skulle fira mig som fyllde år efter tolvslaget. :D Sen mötte vi upp Mattias och drog till bargatan till en bar, drack drinks,några spelade biljard och sen gick vi till ett lite större ställe. Var lite folk men inget speciellt drag så efter lite mer drinkar på andra ställen åkte vi hem till oss och sov.

Day 2, vaknade upp av att min älskling grattade mig på min 21 års dag :) Sedan var det dags för Hua Hin Safari. Vi såg en jätteunderbar elefantshow (helt in love with elephants efter det) och en krokodilshow samt en ormshow. Fick även mysa med en bebistiger. såå söt. En jättemysig dag. På kvällen Käkade vi en supergod middag på älsklings jobb och fortsatte med en födelsedagsdrink på baren bredvid. Efter det åkte jag och baby till stranden där han hade tagit med sig champagne och köpt ljusballonger som vi tände och såg flyga iväg. Så otroligt mysigt. Inte helt fel att få fira sin födelsedag med sin älskade på en mysig strand i Thailand, kär och lycklig. När vi kom tillbaka till lägenheten hade baby tänt ljus i hela rummet och det var helt magiskt fint. Älskar dig. Blev en ganska tidig kväll för nästa dag var det upp väldigt tidigt.

Day 3, Tidigt inhopp i taxin med fyra timmarfärd mot Pattaya för fallskärmshoppning. Skulle egentligen gjort det på min födelsedag men då var planet på service, vilket inte gjorde mig lugnare eftersom jag redan var supernervös, men taggad. Visade sig när vi kom fram att vi alla inte fick plats i samma plan med våra fotografer så jag och linda hoppade in först med våra män som satt fast på ryggen på oss, haha. Samt våra filmare framför oss. Hoppade in i världens minsta lilla plan med en dörr en mm från mig som var halvöppen och skakig. såg hur vi snabbt lämnade mark och åkte högre och högre upp, snacka om nerver. Och då skulle dom öppna dörren mer för att få lite luft. alltså good. Tillslut på 4000 m höjd över molnen var det dags att hoppa och jag var såklart först. Ner och dingla med fötterna och jag minns att jag bara tänkte att okej jag kanske dör eller vadsomhelst men nu är det bara att falla. Och VILKEN adrenalinkick, dom där första sekundera när man bara föll ner så sjuukt snabbt. Efter dom sekunderna kunde man faktiskt fatta vad man höll på med när fallet var ca 50 sek. Så otroligt härlig känsla. Efter fallet vecklades fallskärmen ut och man flög långsamt ner över Pattaya och såg den fina utsikten samtidigt som jag fick prova att styra fallskärmen. Hade världens trevligaste man på ryggen som pratade med mig. Sen var det landningen och den gick galant. Helt extas efter och ville egentligen upp direkt igen! haha. Sen var det Mattias tur och han var också lika uppspelt. Efter det satt vi i timmar och kollade på filmerna, drack öl och väntade på en buss som aldrig kom och smakade lite gräshoppor. drack lite mer öl och tillslut tog vi taxi hela vägen tillbaka. Sjukt trötta hemma och gick och la oss och myste.

Nästa dag var den spännnde vistelsen över och sa än en gång hejdå till baby, men nu på mycket längre tid än tidigare. Sedan begav vi oss till the capital of Thailand, Bangkok.

puss på er. Nu ska jag mysa ner mig i soffan med kladdkaka.

Just another story

Är på båten och jobbar, är nu fast i skaldjursbuffén hela hösten :)
Tänkte bara säga att hösten är nu kommen och livet är bra och jag har flyttat hemifrån och tagit körkort!! YAY! vuxenpoäng! Förra onsdagen 7/9 blev dagen. flashigt. Nu ska jag sova och imorgon får jag komma hem igen. Helgen är än så länge oviss, alldeles för mkt kul som händer med alldeles för lite tid!
Puss på er

Pics från Ao nang

Tyvärr hittar jag ju inte Lindas bilder från ao nang så blir bara mina, men det duger det med :)

Framme i Ao nang. hängde på donken mellan all thaimat

Klippte av håret och färgade brynen på en jättemysig salong :)

Härliga drinkar på stranden

Steek på stranden. färgade bryn samt nytt bling i brynet :) och ett nytt fint halsband :D

En söt thaiare hade visat sin uppfattning om svenskar genom den här skulpturen :)

slappar på kvällen med en chang

Festade med sköna svenskar :)

Assköna människor. Dom hade satt ett "sluta röka" band på mig. :)

På sjön (har inga pics från snorklingen här :( )

Riley beach

så vackert :)

Festade med söta Sofie :)

Sen natt på Luna bar :) lite ostabil fotograf..

Sista dan, slappade hos familjen. Väntade på den lååånga turen till Hua Hin

tbc..

Ao nang, krabi

Hello darlings.
Har haft en skön vecka med mycket mys, lite inflyttningfest och lite höstkänsla. Mysig iaf. dock blir morgondagen och nästa vecka hektisk igen men det är fortfarande söndag (typ) så ska inte stressa upp mig än!.

nååå, lite om nästa destination från resan. Ao nang (detta var i mitten på januari alltså).

Vi kom till ett jättemysigt ao nang, som en småstad med allt vad thailand hörs till och med superfina stränder och bästa shoppingen. Hittade Arcadian villa, ett mysigt bungalow område nära "city" som var en familj och det kändes. Dom skjutsade runt på oss hur vi ville och var helt underbara. Första kvällen gick vi runt och kikade på stan. så mysig. Hittade en fin hårsalong där vi stylade om oss lite. Jag färgade äntligen mina bryn och klippte bort allt slitet hår :) Sen vandrade vi runt och tittade på allt.

Andra dagen låg vi och stekte på stranden som var vääldigt turistig, bara massa svenskar. Men asbra ställe så man förstår ju varför. Hittade en snorklingtur till dan efter som vi bokade in oss på. PÅ kvällen taggade vi till hos oss och sen drog vi ut till nattlivet. Många små ställen men ont om större nattklubbar. Började på ett mysigt hak och träffade på några sköna svenskar bla som vi hängde med och dansade. Sen drog vi vidare till Luna bar, en större klubb som låg precis i vattnet typ. Suddiga minnen från denna kväll (tyvärr hittar jag inte lindas bilder heller annars brukar man ju få hjälp att minnas där :) ) men minns att det var drag och dans på bord osv. haha. träffade en thaiare som skjutsade runt oss på en motorcykel som vi hängde med bla. Han skjutsade även oss hem och sjöng ABBA med oss.

Dan efter var vi taggade, om något slitna, på snorklingturen. Följde med ett gäng till 7 Island tour, och snorklade på massa olika ställen som var jättehäftiga. Simmade genom grottor och såg en massa fint. Vid middagstid åkte vi till en ö som var som bara en strand (alltså utan träd och grejer) och sen vatten på båda sidorna. Så sjukt coolt men svårt att beskriva. Ett ganska känt ställe men kommer inte ihåg namnet på det nu. Där satt vi vid elden och åt thaimat med en massa folk. Såå mysigt. Med massvis av fladdermöss svävande över oss. Senare blev det nattdopp (allt detta hörde till turen som verkligen rekommenderas) med lysande partiklar i vattnet. (Ni som sett the beach vet). När man rör sig i vattnet lyser det omkring en, ( har bilder på det men inte här). Påväg tillbaks fick vi smaka skumt thaivin och sen tog vi en lugn kväll och såg på the beach :) eftersom vårt coola ställe hade dvd.

Next day. Vi bestämde oss för att åka till världsberömda Riley beach, (en av dom finaste stränderna i världen) och steka. Vädret var HETT och stranden var sjukt fin. Väl där träffade vi även på Sofie och hennes kille (svenska polare) som vi badade med :)
PÅ kvällen käkade vi middag med dom och deras svenska vänner och sen blev det utgång. Samma ställe som sist och förfeststället råkade vi träffa på min gamla klasskompis Frida som flyttat dit. Helt sjukt. Men coolt :) Sen vidare till Luba bar med massa dans och röj. När vi skulle åka tuktuk hem sen den natten började chaffisen köra runt oss i hela ao nang och ge oss en guidad tur istället. haha. Men det var ju trevligt det med :)

Sista dan, packade ihop våra grejor och sa hejdå till sötisfamiljen. Sen var det en lååång resa till nästa destination (och till my darling) i Hua Hin :) <3