Hua Hin del 2

yooo. Nu är det höst på riktigt. kallt och jättemörkt ute och läskigt att vara ensam i lägenheten när min älskling var tvungen att åka på jobb idag. Och vi som firar 1 år idag! <3 Älskar honom så mkt. Men vi firade igår kväll ute på en fransk restaurang i gamla stan och sedan åkte vi tillbaka hit och myste. :) och idag har han fått en fin bok av mig med massa bilder från det senaste året. Min lilla darling.

Men nu ska jag bota min ensamhet här med mer updates från resan. Hua Hin var det ja.

gud vad resan dit var lång och jobbig, även denna gång. Som tur är hittade vi trevligt sällskap i form av tre svenskar som köpt ett hus däruppe och nu skulle flytta dit. Vi var ditbjudna när vi väl kom fram nån dag om vi ville. (Hittade tyvärr aldrig dit). Vi kom iaf fram till huvudstan sent på kvällen och då kom älskling och mötte oss på moppen och skjutsade linda till sitt hostel och mig hem till honom där vi pussades hela natten. <3

Första riktiga dagen lånade jag och Linda mattias moppe och körde runt stan, visade henne lite ställen där jag varit innan, bla apberget och fina utsiktställen, samt stranden med alla söta hästar. Visade sig även att min vän Madeleine med lite familj och vänner just kommit dit så vi svängde förbi deras hotell och sa hej och på återseende. Skulle träffa dom senare. PÅ kvällen käkade vi middag i stan och gick runt på en marknad och sen mötte vi upp Madde, Teresia, Carro och Mats och drack lite öl och drinkar. Vi skulle fira mig som fyllde år efter tolvslaget. :D Sen mötte vi upp Mattias och drog till bargatan till en bar, drack drinks,några spelade biljard och sen gick vi till ett lite större ställe. Var lite folk men inget speciellt drag så efter lite mer drinkar på andra ställen åkte vi hem till oss och sov.

Day 2, vaknade upp av att min älskling grattade mig på min 21 års dag :) Sedan var det dags för Hua Hin Safari. Vi såg en jätteunderbar elefantshow (helt in love with elephants efter det) och en krokodilshow samt en ormshow. Fick även mysa med en bebistiger. såå söt. En jättemysig dag. På kvällen Käkade vi en supergod middag på älsklings jobb och fortsatte med en födelsedagsdrink på baren bredvid. Efter det åkte jag och baby till stranden där han hade tagit med sig champagne och köpt ljusballonger som vi tände och såg flyga iväg. Så otroligt mysigt. Inte helt fel att få fira sin födelsedag med sin älskade på en mysig strand i Thailand, kär och lycklig. När vi kom tillbaka till lägenheten hade baby tänt ljus i hela rummet och det var helt magiskt fint. Älskar dig. Blev en ganska tidig kväll för nästa dag var det upp väldigt tidigt.

Day 3, Tidigt inhopp i taxin med fyra timmarfärd mot Pattaya för fallskärmshoppning. Skulle egentligen gjort det på min födelsedag men då var planet på service, vilket inte gjorde mig lugnare eftersom jag redan var supernervös, men taggad. Visade sig när vi kom fram att vi alla inte fick plats i samma plan med våra fotografer så jag och linda hoppade in först med våra män som satt fast på ryggen på oss, haha. Samt våra filmare framför oss. Hoppade in i världens minsta lilla plan med en dörr en mm från mig som var halvöppen och skakig. såg hur vi snabbt lämnade mark och åkte högre och högre upp, snacka om nerver. Och då skulle dom öppna dörren mer för att få lite luft. alltså good. Tillslut på 4000 m höjd över molnen var det dags att hoppa och jag var såklart först. Ner och dingla med fötterna och jag minns att jag bara tänkte att okej jag kanske dör eller vadsomhelst men nu är det bara att falla. Och VILKEN adrenalinkick, dom där första sekundera när man bara föll ner så sjuukt snabbt. Efter dom sekunderna kunde man faktiskt fatta vad man höll på med när fallet var ca 50 sek. Så otroligt härlig känsla. Efter fallet vecklades fallskärmen ut och man flög långsamt ner över Pattaya och såg den fina utsikten samtidigt som jag fick prova att styra fallskärmen. Hade världens trevligaste man på ryggen som pratade med mig. Sen var det landningen och den gick galant. Helt extas efter och ville egentligen upp direkt igen! haha. Sen var det Mattias tur och han var också lika uppspelt. Efter det satt vi i timmar och kollade på filmerna, drack öl och väntade på en buss som aldrig kom och smakade lite gräshoppor. drack lite mer öl och tillslut tog vi taxi hela vägen tillbaka. Sjukt trötta hemma och gick och la oss och myste.

Nästa dag var den spännnde vistelsen över och sa än en gång hejdå till baby, men nu på mycket längre tid än tidigare. Sedan begav vi oss till the capital of Thailand, Bangkok.



puss på er. Nu ska jag mysa ner mig i soffan med kladdkaka.

Kommentarer
Postat av: Erika

skrev inte jag en kommentar här igår? har precis för mig det, har du tagit bort den?

läste btw din roman igår ^^,

2011-10-18 @ 15:11:18
URL: http://ladylemiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0