Borneo/Bali 2012

heeeeeeeeeeej!

Nu kommer lite bilder från den senaste långresan, som jag gjorde med min älskling fem och en halv vecka med start 15 januari i år! :)


På ett av de tre flygen påväg ner, bleka och söta!


Äntligen landat första kvällen! Först ut blev det spännande Borneo, staden Kota Kinabalu.


Väldigt mysig stad, speiciellt i kinesiska nyårstider =)


lite julfeeling


god malaysisk öl! :)


chillar med cigarr på stranden


mitt favvospel i lagom storlek :)


taggad tjej påväg ut i stora stan ;O


PÅ white room med sköna malaysier, roligaste utekvällen :)


leker på stranden på en ö utanför KK


<3


älsko


hängde på världens finaste ö, en helt öde och sjukt vacker utanför KK, helt ensamma :)


kunde gå runt helt nude, sån jävla frihet :D


finmiddag vid vattnet :)


var på en massa marknader!


Åkte en superkul forsränning


spännande bussresa på läskiga vägar genom molnen


var på Sepiloks orangutang rehabcenter och tittade på sötisar


sen blev det djungel på riktigt! bodde 3 dar i djungel med flodutflykter och trekking. så coolt


vilda apor och mycket annat såg vi i träden.


regnskog så då får man ha söta outfitar som denna :)


fågel!


en dag i heta regnskogen, så sjuukt jobbigt att klampa i lergropar med blodiglar men jävligt spännande


såg en massa vilda elefanter! ashäftigt!! :D


sötnosar. har blivit så förälskad i elefanter


cruisar lite


liten ödlis


nattrekking. häftiga ljud och djur. bland annat nåt så ovanligt som en banded linsang (?) sött kattdjur.


sovande fågel


tidig morgon på floden, även my birthday! :)


övergångsställe


åkte till sandakan över min födelsedag och bodde lyx efter djungeln :)


älskling överraskade mig med sång från personalen på hotellet, tårtbit och present:)


ute och firar mig på hotellets schyssta restaurang! :)


Sen var det tre dagar med massa dyk på detta ställe ute i havet :D bäästa!! (sipadan, mabul) gjorde en massa dyk (men dom bilderna finns på film) på världskända dykställen


så underbart. GJorde väl ca 8 dyk med bläckfiskar, hajar, sköldpaddor, sjöhästar etc etc och fiina dykplatser. Boendet var också awesome eftersom vi bodde på et trev där vi fick dyka hur mycket vi ville! :)


dykpojkar


Var iland på mabul och såg verkligheten, mer än bara lyxresorter.


vackert


Vårt fina dykställe!


Det får sammanfatta Borneo i korthet (mer finns såklart på fejjan och på datan)


Nu ska jag sova, nästa gång får ni den spännande fortsättningen från destination 2, bali :)

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0