Last three days, Kuala Lumpur

Och så är vi framme vid allra sista delen av min och Lindas långresa, Asien&Australien nov-10 - mars-11.

Vi hade efter en lång flygresa tagit oss från sydney till Kuala Lumpur, och bestämde oss för att vårt sista hem på resan skulle bli detsamma som vårt första, alltså det superbilliga om än skabbiga hostelet i centrala Kuala Lumpur med shemalen vid receptionen som vi genast kände igen.

Efter en någorlunda god nattssömn visste vi att vi inte ville trängas på de hektiska gatorna i stekheta stan så vi letade snabbt upp en pool en liten bit bort som vi kunde ligga och glassa vid hela dan. Tränade även lite längdsim med en malaysisk herre. hurtig som man var. host. :) På kvällen gjorde vi oss snygga one last time och gick ut på en av alla de många hektiska restauranggatorna, till samma ställe vi ätit några månader innan. Och helt sjukt så kände samma mn igen oss trots allt folk som kommer dit varje dag. Skitkul! :) Efter det blev det häng på fina takterassen och träffade några andra svenskar vi pratade resdetaljer med som man gjorde med alla man träffade. Mycket trevligt. Och så ett sista besök på reggeabaren mittemot på gatan, samma ställe där vi började ;). Lite lugnare denna dag men vi festade med svenskarna och hade skitkul.

Allra sista dagen hängde vi också vid poolen och lekte, innan det var dags att gå tillbaka.
På eftermiddagen gick vi igenom KL:s slumgator med förfallna tak etc och hittade sötaste djuraffären. Det var alltså djuren som var oerhört söta, inte affären som tvingade små hundvalpor och alla möjliga sorts djur in i små små burar. Sad but true. Vi stod iaf och gullade med dom ett bra tag och önskade dem ett bättre liv framöver. <3
Vi hookade med svennarna för en sista middag på reggeabar och åkte sedan och kollade på de två kända tornen. Samma tur här hade vi som i aussie, det var såklart stängt men vi fick se dom från utsidan istället så vi gick runt och kollade. :) Och efter det var det bara en snabb tur tillbaka till hostelet, packa, hitta en taxi och bege sig mot flygplatsen i KL igen. Resan var officielt över, nu var det bara den oändligt långa resan hem via peking och sen var vi hemma i kalla sverige igen...

Där vi självklart möttes av mina föräldrar vid arlanda med rosor och plakat och åkte hem till nacka igen i flipflops, runga ryggsäckar för sista gången och mycket brunare och fullproppade med underbara minnen.

Det var en helt sjukt rolig, sjuk, galen, spännande, läskig, het, vacker, underbar, KICKASS resa och ett minne för livet!