Borneo/Bali 2012

god kväll. Sitter i min lägenhet och tittar på en massa bra tvprogram och äter chips :) kom för nån dag sen hem från en underbar vistelse på Gran Canaria! :D jaa fan vad jag reser kan man tycka men denna gång blev det en vecka endast. Både jag och min bror blev bjudna i födelsedagspresenter på själva resen + boendet (all inclusive) så det blev inte alltför dyrt :) men mer om den snart, först..

..bilder från förra resan, bilder från Bali;


Påväg till Bali mellanlandade vi på fastlandet i Malaysia i ett halvt dygn, här på Kuala Lumpurs flygplats.


Åkte in till stan en snabbis och kikade på twin towers, precis som förra året fast nu med mitt hjärta



åkte och satte oss på min favoritbar från förra året och då var det feta firandet :D askul!


Framme på Bali!Kuta. första dagen var paaain när vi redan var sjukt trötta efter några få timmars sömn i KL, flygresa igen och sen gick vi i över 4 timmar(!) runt på alla smågator, som alla ser likadana ut och har sjuk trafik, för att leta efter vårt boende. Har aldrig haft så ont i fötterna och i lederna i mitt liv. Kunde inte gå sen, haha.


Läska oss med lite Indonesisk öl! gott gott, men tiger är snäppet bättre =)


Sånna här skyltar fanns överallt i Kuta. svampshakes, omeletter, som dom är, helt lagligt. as nice :)


Kuta beach. lång strand med mycket vågor, dock lite äckligt vatten.


relaxing on the beach


Åkte på utflykt till Sanur beach (tog oss en antal timmar här också haha) och såg folk som tog fina bröllopsfoton


Matt is surfing


Låg på stränderna, åt på underbara restauranger, shoppade, festade, hade det underbart och allt med mitt hjärta <3


ute på promenad med baby


Ute och vandrar utanför ett tempel med finaste utsikten på Bali och på hela resan också!


puss!


breathtaking


apor!


Sen blev det en tripp till underbara gili islands. Mest tid på Trawangan


Chill på stranden en härlig kväll


ingen trafik på hela ön(fantastiskt skönt efter Kuta) men massa hästar :)


bananshake on the  beach, svårare tider har man haft :)


En vacker kväll med middag och drinkar vid stranden och annat bus :)


påväg på snorklingtrip


dessa krabater bodde grannar med oss. så söta <3


En kille som drev stället vi bodde på visade oss små vackra smultronställen på ön :)


fin utsikt


en av de få solnedgångar vi såg, på andra sidan ön, med några kalla bintang :)


me.



Sååå, det var kuta och gili trawangan. datorn är för seg och har för mkt fina bilder så får fortsätta i ett annat inlägg. nu ska jag sova! puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0