from the boat

EY
jag lever.
bara det att jag var och jobbade sist, tors-tis. fullt upp hela tiden. var barEKB. hjälpte till i baren, discoteket, cafét osv. askul. alla människor var skitroliga, jobbet var roligt. sköna tider. jobbade ungefär 12-16, 18-21, 22-04. dvs ganska mycket men man hade ändå några lediga stunder till att äta och chilla. men det var verkligen hur nice som helst. kan inte fatta att man får cash för att typ stå i ett discotek, snacka med sköna människor, plocka lite glas ibland och bara chilla mitt i natten liksom. passar mig perfekt. det är verkligen en helt annan värld på båten, både bland passaferarna och personalen. alla släpper loss och blir vilda. haha. skitkul. ville typ inte hem till skolan, och livet sen. så kul, plus att man fick betalt!

sen var jag hemma typ en vecka. var sjuk och sjukt sliiten, sov, pluggade, var ännu mer sjuk. torsdan myste jag med bianca, hade movienight och låg och kramades halva natten. dock var jag inte ett dugg frisk då heller. Fredan spenderade jag hos henne också och vi skulle plugga tillsammans. gick ju bra. såklart. haha. sen chillade jag järnet på kvällen också. satt typ uppe hela natten och spelade sims på mitt ps2. haha liiv. :) askul dock
Lördan blev däremot partyyy. jobbat och varit sjuk för mycket så behövde leva ut. jag och sandra var hos madde och åt tacos middag och förade. sen stack jag och madde ut i snövovädret och in till rocks. askul, hängde med trevliga snygga rockers och dansade till rammstein på dansgolvet. minns inte mycket mer än att jag hade skitkul. och tydligen gjorde jag av med 400 spänn fast jag inte tyckte jag köpte nåt. och så spillde jag ut det jag köpte över mgi själv. haha, men den kvällen behövde jag. :D

söndan var en bakis dag, pizza och hyrd komedi hos madde och sen sent begav jag mig hemmåt. Måndag och tisdags har var jag också isolerad, rörde mig inte utanför dörren (dock var det kanske tur eftersom det var -24 en morgon. usch) men då var jag faktiskt produktiv. låg ju fett efter i skolan men igår och i förrgår dårå satt jag fan och skrev skrev skrev och igårkväll var uppsatsen äntligen klar! så jävla skönt. dock är jag tydligen inte ens registrerad på skolan (jag och skolor har aldrig gillat varandra uppenbarligen) och uppsatsen var inte så jävla genomtänkt så vi får se. Får jag inte godkänt tror jag jag satsar på att jobba istället men om jag klarar det kan jag lika gärna  fortsätta. en av tre delar klara liksom! sen efter det kom Sandra över på lite spelkväll som jag förtjänat. blev dock mest pussel, haha eftersom hon fick för sig att det var sååå kul. dock gav hon upp först efter typ 300 bitar klara kanske. nu ligger det där hemma och väntar på att nån ska göra det..hmm

well idag när jag var klar med det delmomentet i skolan och mådde bättre hade jag massa planer, tänkte gymma (har inte gjort det sen alla hjärtans dag och jag var på båten och cyklade, solade och badade bubbelpool. asnice btw) och sen tänkte jag träffa cornelia och uträtta viktiga ärenden. sen tänkte jag åka till skolan och gå på den nya föreläsningen och sen tänkte jag möta upp flickorna och hitta på nåt kul. MEN, då ringde ju såklart jobbet och ville ha mig på båten, idag :) så det blev så. gymmet och vännerna får vänta en vecka :) för nu ska jag va här till nästa onsdag. wihii. cash!
Fast nu är jag "nisse" haha vilket betyder att jag hjälper till i buffén med maten (lite bättre betalt och snyggare kläder) och normala arbetstider. slutade halv elva ikväll och börjar elva imorgon. så nu är jag ledig hela nätterna och jobbar hela dagarna. skönt med lite omväxling. kul kul:)

nej nu har jag blockerat båtdatorn länge nog, ska nog be receptionen sätta på en film som jag kan somna till :) imorgon är det nya tag!!

cred till er som orkat läsa allt. känns som att skolan, jobbet, vännerna och allt annat är superbra just nu! ser fram emot jobbveckan men längtar tills jag kommer hem till mina nära och kära som jag inte hunnit träffa veckan jag nyss vart hemma! men snart ses vi! :) puss på er


Kommentarer
Postat av: sandycandy

wiho när du kommer hem på onsdag får vi leeeeeka! iaf inte bygga ihop det där förjävla bollhavspusslet, utan typ ta en ööööööl! :D

2010-02-25 @ 13:43:28
Postat av: Sofia

hahaha. men jag har ju kvar pusslet på köksbordet, det väntar på att pusslas ihop! men ja när vi kommer hem vill jag feestaa everyday! :D

2010-02-25 @ 15:51:31
URL: http://sofiuz.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag vill också jobba på båt ju!

2010-02-25 @ 17:27:05
Postat av: erika

dansa till rammstein sa du, var dom där och spelade live eller spelades deras musik annars bara?

ja du vet ju hur det gick med vårt puzzel, tog över två och ett halvt år att få det klart, en månad senare lyckas två tönts ha sönder det när de var här på efterfest. det känndes rätt tugnt, jekla snorungar..

2010-02-25 @ 18:18:11
URL: http://ladylemiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0