join me

dialekter.
dia lekter. dial ekter. ett så fult ord för något så fint. den här helgen har jag fått uppleva två av dom underbaraste dialekterna någonsin. jag har ju hört dom förr, men jag har aldrig tänkt på hur sött de låter och hur charmad jag blir när jag hör dom. först en gammal dam på jobbet, en britt. åh det är så otroligt mysigt att lyssna på. jag njöt verkligen, ville inte att hon skulle gå. jag blir glad av att höra vissa dialekter, och där blev jag överstimulerad. så underbart.
men det som slog det var när björns styvpappa hälsade på här på åland, och när han sa sitt första ord blev jag förälskad i honom. Han kom från Småland, från en stad nära Nässjö sa han. men det behövde han inte säga, för det märkte jag snabbt. jag blev som förtrollad och kunde inte sluta lyssna på honom. anledningen till att jag älskar nässjö-dialekten är antagligen för att jag avgudat dregen så länge och efetrsom han pratar så. men herregud alltså, vilken kraft en dialekt kan ha. jag satt där lugnt och stilla hela middagen och bara väntade på att denna man skulle öppna munnen. det var som ljuv musik i mina öron. ojojoj. me liiiiiiike!<3

anyhow, den här veckan har varit soft. hade min förmodligen ändå lediga helg. det blev inget sverige pågrund av för sena kvällar, jag orkade helt enkelt inte gå upp klockan sex i lördags eller i söndags. men det var skönt att få sova ut, fast jag känner mig inte direkt utsövd, mer utmattad. idag har jag försökt vila upp mig men jag har bara blivit tröttare. var och spelade lite minigolf men efter det har jag verkligen inte gjort någonting vettigt. det känns så orättvist. jag skulle få den här helgen för att bli pigg, varför fick jag inte bli det? nu ska jag ju jobba och så är det rockoff och man kommer ju aldrig palla. och så ska jag börja cykla till jobbet varje morgon också. jaduu
ja men veckan som sagt, har bestått av hårt jobb mån-fre. en intressant partykväll i tisdags, (då jag btw blåste i en alkomätare för första gången, skitkul tyckte jag :) sånt är ju bra att ha en utekväll. jag hade 0,9 och det var när jag  jag var nykter nästan, men jag vet iofs inte om det är mkt eller lite? kan inte sånt. iaf, en sån vill jag ha), mysiga promenader och en trevlig helg. och nu känns det som sommaren har kommit halvvägs. jag får ångest. jag vill inte ha höst. jag orkar inte med skola. men jag kan inte sluta tänka på det heller. hmpfh.

snart ska jag iallafall fortsätta min trevliga afton med lite mer OC :) jag är faktiskt inte en så stor tv-nörd, men varje gång jag bloggar så har jag ju lyckats få tillgång till en dator och då passar jag också på att se på några avsnitt liksom.

& fan att jag glömde min ipod sladd hemma, shame on me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0